woensdag 16 januari 2013

Niet zo wit

Den Helder heeft een bijna eiland klimaat en dat wijkt best af van de rest van het land. Nu ook, overal rampen in het verkeer en mensen die stapels sneeuw weg moeten schuiven, elfgsteden plannen , natuurijsmarathons,  hier alleen wat witheid op daken en gras, terwijl de wegen mooi schoon blijven . Het eerste vliesje ijs ligt nu pas op de gracht( kan nog geen vogel houden) en de kou is prettig helder. Hoewel ik sneeuw altijd betoverend mooi vind, is het voor mij ook meteen sociaal isolement, want dan kan ik geen kant meer op met de scootmobiel. Als zo'n ding gaat glijden ben je niet jarig en zelf nog een stuk stoep overbruggen is ook al een probleem bij instabiliteit en weinig loopvermogen.
Altijd heb ik een goed gevulde provisiekast, koelkast en ijslades, zodat ik niet meteen afhankelijk ben van anderen,. De groentenboer die hier het ODINpunt is, brengt desnoods ook thuis (de lieverds) en er zijn behulpzame buren en kennissen en ook nog de thuiszorg. Dus tekort kom ik niet. Het is meer de gedwongen huisarrestsituatie die vervelend is. Maar als eeuwige optimiste zie ik zelfs daar de charme ook wel weer van in.
Ik sla me overal zonder morren doorheen. Maar dat het nu nog ongevaarlijk begaanbaar is, vind ik wel fijn.
Zo direct even de stad in om mijn bioboodschappen zelf te scoren en een frisse neus te halen is nu nog  een  keuzemogelijkheid!

6 opmerkingen:

  1. Wat leuk dat je een liedje van Gil Scot Heron plaatst. Schatje kreeg met kerstmis een paar CD's van hem en die worden grijs gedraaid hier, geweldige muziek.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mijn muzieksmaak is zeer breed, maar ook wel een beetje voor kenners, vaak. Heb altijd veel wat onbekendere artiesten beluisterd, en daar zitten juweeltjes bij. Zoals wijlen Gil.

      Verwijderen
  2. Mazzelaar. Hier ligt een dik pak en het is -12!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb hetzelfde. Zit ook opgesloten. Dadelijk komt manlief de hond uitlaten (en mij ;-))Dan kan ik even aan zijn arm naar buiten. Verder achter het raam naar buiten kijken. Mijn huisje is wel zo goed als aan de kant.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gelijk heb je,dat je naar buiten gaat. Want ook bij jullie kan het gaan sneeuwen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ben er ook wel blij mee hoor dat het hier schoon is en dat de zon schijnt.
    Ik vind sneeuw prachtig hoor, met kerst of in het weekend en dan mag het in 1 nacht verdwenen zijn ;)

    BeantwoordenVerwijderen