woensdag 23 januari 2013

Lief

Weken terug sprak ik een jonge buurvrouw. Het gesprek ging over o.a. boodschappen, waarop zij meldde 's winters ook een ODINtas te halen. 's Zomers eten ze van eigen tuin.  Ze bood aan om bij sneeuw ook mijn spullen op te halen. Vanmorgen stond ze al voor de deur! Keurig mijn bestelde spullen weer in huis.
Ze had haar eigen kabouter bij zich en een in oranje gestoken donker jongetje dat oppaskind is. Deze had het koud!! Ach dat huilkoppie van dat kind, ik zou zo meteen chocolademelk voor hem maken, als ik de tijd had gehad, maar ze vertrok alweer, met de verdrietige dreumes aan haar hand.
Een andere buuf en een goede vriend staan ook altijd klaar voor een boodschap en gister kwam mijn vorige hulp zelfs speciaal langs om me een portie zelfgemaakte erwtensoep te brengen. Dus ik heb niets te mopperen!!

9 opmerkingen:

  1. Dat is fijn een goede buur is beter dan een verre vriend!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. gelukkig zijn dit soort mensen er nog steeds.
    En dat moet je koesteren als een warme deken

    BeantwoordenVerwijderen
  3. O wat fijn dat je zo veel lieve mensen in je omgeving hebt.
    Maar jij hebt ook veel te geven volgens mij, dus zal je dit ook aantrekken....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat lief! Wat je geeft krijg je terug, dat zie je wel weer..

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat zijn er toch veel aardige,behulpzame mensen. Goed,dat jij er over schrijft. De media hebben liever andersoortige berichten. Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heerlijk dat je zulke lieve mensen in je directe omgeving hebt!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Aaaahh, wat ontzettend lief allemaal. Dat heb je idd zoals Bloem zegt ook aan jezelf te danken dan!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zo lief !
    Fijn dat er nog zo'n fijne mensen zijn...
    liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ahhh jij wordt prima verzocht zo. ;)
    Hihi die tropische kindjes hebben het echt zwaaaaar met dit weer!

    BeantwoordenVerwijderen