zondag 27 januari 2013

Kooktip

Sommige kruidenmengsels in de winkel bevatten toch ongewenste stoffen. Andere zijn moeilijk verkrijgbaar, laat staan van onverdachte afkomst. Zelf maken is dan het parool.
Zo zoek ik een recept voor rommelkruid (vrijwel niet meer verkrijgbaar), vroeger gebruikt in balkenbrij maar ik gebruikte het ook in stoofvleesgerechten en diverse zoete toepassingen. Mijn speurtocht bracht me opeens bij; sjamaan andreas Leuke site ! Een sjamaan die veel recepten en andere adviezen geeft! Wilde dit niet voor mijzelf houden, dus bij deze!

5 opmerkingen:

  1. hier staat iets
    http://nl.wikipedia.org/wiki/Rommelkruid

    Mary

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ga kijken op die site. Over balkenbrij las ik vorig jaar informatie. Het schijnt,dat er varianten in het rommelkruid zijn,waardoor ook de balkenbrij een iets andere kleur krijgt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Meteen toe ik die site aanklikte, meen ik me te herinneren dat hij ooit in het nieuws is gekomen. Moeite waard omdat ook na te gaan...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vond dit artikel;http://www.trouw.nl/tr/nl/4464/Religie-filosofie/article/detail/1119107/2010/08/13/Ik-ben-een-echte-fundamentalist.dhtml. Tja, wat zal ik zeggen? Zijn recepten zijn in elk geval de moeite waard.

      Verwijderen
    2. Er is ook gedoe geweest over een blog dat hij bijhield op de Volkskrant. Mij ging het om zijn vegetarische adviezen.

      Verwijderen