zaterdag 26 januari 2013

Kijk eens

Vaak komen mijn ouders even langs in mijn gedachten. Soms weet ik precies wat hun commentaar op bepaalde beslissingen en levensgewoonten van mij zouden zijn. Vaak zou ik nog iets met ze willen delen. Mijn moeder is al 14 jaar geleden overleden en mijn vader zelfs ruim dertig jaar. Geen broers en zussen, dus de herinneringen blijven uitsluitend bij mij. Misschien zijn ze daarom nog zo levendig.
Ik prijs me gelukkig dat ik zulke lieve en vooruitstrevende ouders heb gehad, waardoor ik een heerlijke jeugd had en toch deels geworden ben die ik nu ben.
Hoewel ze niet alles zouden begrijpen, zouden ze het vast niet afkeuren. Ik denk dat ze zelfs wel trots zouden kunnen zijn. Ik ben een heel gelukkig mens geworden, dat haar balans vrij goed heeft gevonden en zeer tevreden is met haar leven. Ik heb geleerd goed met tegenslagen om te gaan. Ben een zelfstandig en onafhankelijk (voor zover dat mogelijk is) denkend mens, kan goed voor mezelf zorgen, leef al 8.5 jaar tegen alle statistieken in en heb veel aardige mensen om me heen. Heb uitgebreide interesses en ontplooi deze nog steeds en vooral geniet ik met volle teugen. Heb mezelf bevrijd van alcohol en nicotine, weet mijn geestelijke balans goed te beheren en voel me vrij en aardig compleet. In sommige opzichten heb ik geleerd van mijn ouders zowel op positieve als negatieve manieren. Ik heb een groot deel van hun fouten en zwakheden doorzien en me er grotendeels van bevrijd. Deze familietak loopt dood bij mij, maar heeft wel enorm gebloeid, zeker op het eind!

Dank!!!!!



15 opmerkingen:

  1. Prachtig en ontroerend. Mag ik je linkje plaatsen bij mijn logje van vandaag? Laat het even weten alsjeblieft: marja@fobo.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Toch wel brok in mijn keel hoor, Vlasbekje. Ik heb mijn vader en moeder nog, man, kinders, broer, zussen en heel veel schoonfamilie. Bij jou precies het tegenovergestelde en zo gelukkig. Fijn zeg! Je bent een sterke vrouw. Jou blogje zet me tot nadenken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De familietak mag dan doodlopen, die wijsheid in bloei, die geef jij weer door aan de mensen om je heen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De liefde voor je ouders is voelbaar uit je stukje. Zij blijven leven in je gedachten. Ik herken dat wel. Droom je ook regelmatig over hen? groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Precies wat Bibje schrijft; ook door hier te bloggen verspreid je je inzichten en wijsheid.

    Dank daarvoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Schitterend verhaal waar menig mens 'jaloers' op zal zijn.... het is toch fantastisch zulke ouders te hebben!

    Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een mooi eerbetoon aan je ouders met dit verhaal en dit lied.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een heel mooi ontroerend blog van een dochter die met veel liefde kan terug kijken.Prachtige muziek heb je erbij gezet.
    Groetjes Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooi eerbetoon aan je ouders,zo leven ze toch voort.Mooie muziek ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooi geschreven!! En het zet me aan het denken.
    Mijn ouders hebben in mijn opvoeding veel niet zo goed gedaan, mijn jeugd was niet fijn, maar ik heb er wel van geleerd en de lessen die er in zaten er uit gehaald.
    Een erg mooi nummer erbij, wat rust en tevredenheid bij mij oproept. Bedankt.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooi logje en een mooi liedje. Je bent een sterke vrouw, mede door je ouders. En dat kan niet iedereen zeggen. Kostbare herinneringen.

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik heb zon bewondering voor je opgewektheid altijd. Dat bewijs je nu weer met dit erge mooie blogje waar de positiviteit vanaf springt.
    Ik weet hoe het aanvoelt om zelf enig kind te zijn...

    (Consuminderen met) Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoe heb je dit nummer gevonden bij jouw verhaal van vandaag vraag ik me af! Deze combinatie is heel mooi! Ik ben nog nooit op bezoek geweest hier, maar zal dat zeker vaker doen.
    En het vlasleeuwenbekje is ook al zo mooi, denk dat je een mooi mens bent!
    Liefs, Trees

    BeantwoordenVerwijderen