maandag 28 januari 2013

Hoorspel

Tijdens het boodschappen doen was ik getuige van het einde van een liefde. Een leuke meid liep met een oortje te telefoneren tijdens het winkelen. Bij de kaas legde ze een even eerder gepakt groot stuk kaas terug, en nam een veel kleiner stuk mee. Ondertussen hoorde ik haar dingen zeggen als......Nee, het is voor mij ook moeilijk...... Ja ik snap dat je het niet  begrijpt... Pak die spullen nou maar in .......... Je hebt een uur de tijd.......... Nee, het spijt mij ook, maar ik kan niet anders.........
Hier scheidden onze wegen zich om elkaar even later bij het brood weer tegen te komen. Ze belde nog steeds, of alweer....... Nee, hij wil niet.....Hij vindt het raar...... Ik ben vastbesloten....wel zielig, maar ik kan niet anders.......
Ook nu gingen zij en ik andere plekken opzoeken, maar bij de kassa kwam ik haar weer tegen.
Met oortje...... Nee, het moet maar..... Dank je voor het medeleven, maar ik had geen keuze.... vanavond een wijntje doen?..... ja, graag....
Het begin van een roman, ik zweer het!

3 opmerkingen:

  1. Gossie. Wel een heel toepasselijk nummer. ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ze was zich totaal niet bewust ,dat omstanders konden meeleven.Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hihi... Fleur vertelde me dat toen zij hoorde dat zij haar nieuwe kamer kreeg ze ook in de trein zat. Natuurlijk was ze met dit telefoontje al helemaal enthousiast. Daarna belde haar zusje met het goede nieuws en daar konden natuurlijk de medereizigers van mee "genieten". Zij was zich daar terdege van bewust en zei ook tegen haar zusje dat ze zich dat realiseerde. Dat hoorden de medehoorders ook. Ze kreeg, verteld ze, toen ze de trein uit ging leuke glimlachende reacties. Dan is het toch ook leuk, zo'n hoorspel!

    BeantwoordenVerwijderen