donderdag 10 januari 2013

Cheap thrills

Al langer was ik van plan een tweedehands kledingwinkel in het centrum van Den Helder te bezoeken, maar het was tot dusver dicht op de momenten dat ik er kwam. Tja, ik ben meestal een vroege vogel, als het op de stad bezoeken aankomt. Gister besloot ik het er weer op te wagen en ja hoor, het was nu hartstikke open. Het was er vrij druk en ik begrijp nu ook waarom, het is er echt goedkoop (veel kleding is omstreeks de 3  euro), er is een grote keus en het spul is duidelijk veel recenter dan wat in de gewone kringloop te vinden is. Een aanrader dus! Ik kocht twee ruime shirts voor over blouses of longsleeves.
Ook voor de andere boodschappen die ik op mijn lijstje had staan slaagde ik, dus tevreden naar huis. Soms zit het lekker mee!
Zo kwam ook vriend G. langs en hebben we bijgepraat. Hij zit nog steeds met een groot probleem met zijn ogen. Na een half mislukte operatie (nou ja 3) is het zicht in de oog 30% en misvormd, waardoor hij tegen dubbelbeelden aankijkt. Het zal waarschijnlijk niet meer verbeteren. Dat is een behoorlijk stevige verandering in je leven, een handicap die veel aanpassing vraagt. Er bestaat geen bril die dit kan verhelpen, dus veel wordt erg lastig, zelfs simpele dingen als lopen en fietsen. Hij slaat zich er pittig doorheen, al moet hij zijn leven deels opnieuw inrichten.  Dat is geen meevaller, maar gelukkig heeft hij een karakter dat hem goed helpt om dingen te aanvaarden. Optimist, altijd pragmatisch op zoek naar wat wel kan.
Vanavond is House er weer, het is het laatste seizoen, helaas, maar ik geniet er wel van.



4 opmerkingen:

  1. Lijkt me vreselijk om zo slecht te kunnen zien. Onrustig ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goed dat je zo geslaagd bent..echt koopjes!
    Moeilijk voor die vriend om zo slecht te kunnen zien en plots heel je leven op zijn kop staat.
    Fijne dag nog
    liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk,zulke koopjes. Wat moeilijk voor je vriend. Want slecht zien op latere leeftijd heeft minder reserve overschot van je andere zintuigen.Groeten Izerina.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben ook zo vreselijk blij met Cheap, en dochter ook! De leukste kleding halen we er vandaan :)

    BeantwoordenVerwijderen