zondag 30 december 2012

Vriendschap

Eén van de langste relaties onderhield ik met D.  We kwamen elkaar tegen in een homokroeg en hij bracht me achter op de bagagedrager thuis, waar ik hem op een kop zelfgemaakte soep trakteerde en hij meteen maar bleef hangen. Het was een stoplichtrelatie, heftig, veel ruzie, veel lol, politiek, veel stappen, lange periodes van scheiding,  nooit samengewoond en  het is overgegaan in een goede vriendschap tot op de dag van vandaag. We deelden veel  muziek en gevoel voor humor. Helaas heeft hij ook een andere liefde; Koning Alcohol en is altijd in een vrijgezellenstadium blijven hangen. Als relatie gedoemd, als vriendschap  toch veel waard.
We kunnen nog steeds erg lachen samen, maar ook de dood van mijn ouders, die van hem en die van zijn zuster deelden we met elkaar.
Hij zal altijd belangrijk voor me blijven, al wil ik hem ook regelmatig achter het behang plakken.
Maar we kennen elkaar nu al ruim 36 jaar, dat is een hele tijd.

3 opmerkingen:

  1. Toch een vriendschap om te koesteren. Je deelt meer dan je halve leven met hem.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het mooie van zo'n lange vriendschap is ook,dat hij jouw verleden kent en omgekeerd.Er zijn ook zoveel herinneringen op te halen. groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Toch mooi dat je iemand kent die zoveel van je af weet en waar je zoveel mee deelt, ook al is het dan geen geliefde. Wat marja zegt, een vriendschap om te koesteren.....

    BeantwoordenVerwijderen