maandag 17 december 2012

Voor een Breezertje???

Als ik het zelf zo teruglees heb ik inderdaad erg veel vriendjes gehad. Toch rolde ik niet van het ene bed in het ander en was ik altijd trouw in relaties. Nee, ik heb een roerig liefdesleven gekend, met veel variatie, maar echte grote liefde, dat is maar twee keer gebeurd, de jongen die niet bij me paste en overleed en Lief, die ook niet erg geschikt was om een relatie te onderhouden. Omdat ik een heel fijne Pa had, bleef ik zoeken naar een partner, die de liefde in me aanblies, net zoals de twee keer dat ik dat gekend heb en die net zo leuk was als mijn vader.
 Die heb ik nooit gevonden. Leuke mannen zat, en ik lag zelf ook goed in de markt, maar meer dan verliefdheid en speelse relaties waren het niet, geen materie om langdurig op te bouwen. Ik was ook niet bezig met trouwen en kinderen krijgen, maar wel met een liefde die door het vuur ging en die betrouwbaar en boeiend was. Ik ben, tot  ik midden veertig werd, blijven zoeken. Toen was het op. Ik was door therapie beter in mijn vel komen te zitten, was inmiddels gewend en zelfs gehecht geraakt aan mijn  vrijgezelle leven en verlangde niet meer echt naar een maatje. Vrienden heb ik nog, platonisch, en zelfs Vriend D., die ik nu al 35 jaar ken, is bevriend gebleven. Daarnaast heb ik vriendschappen met vrouwen en echtparen en vele  fijne, niet seksuele, contacten als ik er behoefte aan heb. Dit is nu mijn leven en het is goed zo.
 Missen doe ik niet veel, gewonnen heb ik veel, omdat ik zoveel beter met mezelf overweg kan


7 opmerkingen:

  1. Liefde is niet alleen verengd in de romantische liefde.Maar kent eigenlijk vele vormen. Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je hebt veel zelfkennis, Vlasje. Dank voor het delen van je levensverhaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hier ook geen grote liefde, zelfs nog nooit gevonden. Mijn grote liefde zijn mijn kinderen, en ikzelf. Soms vraag ik me wel eens af waarom dat zo is, maar het is nu eenmaal zo. In een volgend leven.......

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ik ben getrouwd met de man waar ik als eerste verliefd op werd en die ook verliefd op mij was na een verkering van ruim 5,maar na een paar jaar huwelijk kwamen we er achter dat het geen echte liefde was tussen ons, uiteindelijk na bijna 10 jaar zijn we gescheiden omdat hij verliefd geworden was op een ander, zelf was ik nooit bij hem weggegaan omdat ik dacht dat ik het niet alleen redden kon,maar natuurlijk kan ik het best wel alleen, na mijn scheiding best wel vaak verliefd geweest, maar echt houden van is me daarna 2 keer overkomen ,eerst met een getrouwde man en omdat ik niet degene wilde zijn die er de oorzaak van was dat hij ging scheiden, heb ik de relatie verbroken ,ook al zal hij altijd een plekje hebben in mijn hart. na een paar jaar toch weer van iemand gaan houden met wie ik 6 jaar een relatie had,maar hij verbrak de relatie om voor mij onduidelijke redenen, we hebben elkaar een jaar lang niet gezien ,al bleef hij mij wel smsen ,maar daar heb ik eigenlijk nooit op gereageerd, tot hij mij een paar weken geleden belde omdat hij me zodanig miste dat hij weer relatie met mij wil, ik hou nog steeds veel van hem,maar wil wel rustig aandoen ,want toen hij de relatie verbrak ben ik daar behoorlijk kapot van geweest en ik ben er nog niet zeker van of hij nu serieus weeer met mij verder wil.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Goh, joh, moeilijk.
      Als je het niet probeert, blijft dat knagen; als je het wel doet, kan het mislukken en weer een deuk aan je eigenwaarde geven en ja het kan ook wel goed gaan, al is dat getwijfel van hem niet erg geruststellend.
      Zware keuze; ik wens je veel gezond verstand, liefde en zielenrust.

      Verwijderen
  5. Ik ben getrouwd met de enige man waar ik echte liefde voor voel. Wat geheel niet betekent dat ik maagdelijk het huwelijk in ging (we hadden zelfs samen een kind toen al:). Mannen bij de vleet vroeger. Maar liefde... neu. Gewoon, lust was dat.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Goede verhalen. blijf ze schrijven en laat me herkennen, zo van, ik ben niet de enige.
    Drie grote liefdes in mijn leven. Drie nieten ook.

    BeantwoordenVerwijderen