maandag 24 december 2012

Vlag uit

Op de middelbare school had ik een vriendin waarmee ik vaak briefjes uitwisselde. We gebruikte deze vorm van mail vooral om over jongens te schrijven en over vrouwelijke dingen zoals menstruatie. Omdat we niet wilden dat de hele wereld erin mee kon delen, of dat een onderscheppende leraar het voor zou lezen tot hilariteit van de rest van de klas, hadden we codes bedacht voor veel dingen. Het meeste ben ik vergeten, waaronder de bijnamen die we voor bepaalde jongens hadden, toch kan ik me twee woorden nog wel goed herinneren. Condooms noemde we aardappelschilvingers. Dat waren toen een soort dikke plastic hoesjes die vrouwen over  bepaalde vingers aandeden om geen bruine vingers te krijgen van het schillen van de piepers. De associatie is duidelijk, maar we vonden het zelf erg slim gevonden.
Voor onze periodes gebruikten we het woord Sloopie. Hoe we daar aan kwamen? Ongeveer in dezelfde tijd kwamen twee Amerikaanse nummers in de tophitlijsten binnen; Hang on Sloopy van   een obscuur groepje dat The MacCoys heette en het ander het bekendere Sloop John B van de Beach Boys. De associatie? Geen idee, maar  het was voor ons duidelijk en we wisten perfect van elkaar hoe onze cyclus eruit zag.
Een voordeel van het vorderen der leeftijd dat ik die zaken achter me heb gelaten.

4 opmerkingen:

  1. Gelukkig wel. Sloopie was nooit een echt feest.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het vorderen van de leeftijd is zo gek nog niet. We hebben onze sterktepunten, zwaktepunten leren kennen.

    Kunnen genieten van dingen is in ieder geval een sterktepunt.

    Volg jij af en toe Dr. Moerman dieet voor je lever?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jullie liepen niet synchroon?Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hele fijne dagen en alle goeds voor 2013!

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen