vrijdag 28 december 2012

Revolutie

Als jonge tiener luisterde ik naar Radio Luxemburg om de laatste muziek uit Amerika en Engeland te horen. Toen ik op een avond het nummer Love me Do van de mij onbekende Beatles hoorde, wist ik meteen dat er iets heel bijzonders gebeurde en dat popmuziek voorgoed veranderd zou zijn vanaf dat moment. En dat was ook zo.
Een paar jaar later luisterde ik veel naar de inmiddels via schepen uitzendende piraten zoals Veronica  en Londen. Via de laatste hoorde ik toen het mij verbijsterende Freak Out van The Mothers of Invention en weer wist ik dat dit een revolutie in de muziek was.
Ik voel me bevoorrecht dat ik zulke grote gebeurtenissen heb mee beleefd.De tijden waren van een vernieuwing die tot op heden doorwerkt, muzikaal en ook in maatschappelijk  en sociaal opzicht. Ik was er bij.

1 opmerking:

  1. En niet alleen in muzikaal opzicht veranderden de Beatles de wereld. Veel volwassenen spraken schande van hun lange haar. Moet je nu naar het gemiddelde kapsel van zelfs bejaarden kijken.Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen