maandag 31 december 2012

Nieuw

Ach Nieuwjaar zegt me op zich niet zoveel, ik wens iedereen natuurlijk het beste, maar zelf vind ik elke dag nieuw.
Tijd is tijd en nieuw is alles wat er nog niet was, of anders was. Dat is een heel breed spectrum.
Zo'n tijdloze en geluidsarme periode die ik nu heb ingelast, drukt me weer met de neus op de feiten; alles is alles en er is geen niets. Ook tijd is ongrijpbaar, je kunt het niet in je handen houden, dus ook niet verliezen of winnen. Het is eigenlijk het grote mysterie waar we niets van begrijpen omdat er geen woorden voor bestaan en niemand het afdoende kan uitleggen. Dat wil ik ook helemaal niet, ik wil het alleen gewaarworden en waarderen.

Verder wil ik een ieder die zo lief reageerde op mijn geblog, bedanken en wens ik iedereen dat je veel zin in het leven mag blijven houden;

3 opmerkingen:

  1. Jij bent ons goede voorbeeld hierin. Ik wens je alle goeds.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Voor mij is het verleden een verhaal,dat ik soms graag ophaal. En de toekomst alleen fantasie. Toch vind ik nu,vandaag wel een mooi moment.(behalve vuurwerk) Ik zat gisteren nog te denken,hoe het zou voelen zonder oud en nieuw. Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. En jij bedankt voor je fijne schrijfsels!
    Ik heb zelf ook niet veel met het feest oud en nieuw. Maar wel met het moment van een nieuw jaar, dag 1. Dat voelt hetzelfde als een nieuwe agenda. Het voelt als belofte, spannend, wat zal er komen...

    BeantwoordenVerwijderen