zondag 2 december 2012

muzikaal ludduvuduh

Schrijven over platen uit de TOP2000:


Het was mijn eerste baan, ik was een jaar of 18 en ik had veel collega's en er werden veel feesten gevierd. Een oudere collega had een zoon van mijn leeftijd,  een natte-meisjesdroom. Hij had wat Indische bloed en was, qua uiterlijk,  het onechte kind van Ernst Jansz en Johnny Depp.
Toen een vrouwelijk collegaatje haar verjaardag vierde, nodigde ze zowel mij uit , als de vriend van haar broer, die toevallig de net beschreven jongeman was.
Ik in de zevende hemel natuurlijk. Dagenlang was ik bezig met mijn outfit; het was een informeel feestje, dus een  galajurk hoefde niet, maar een strakke broek met een mooi, wat laag uitgesneden hesje erboven, dat moest kunnen.  Mijn make-up kon wat zwaarder zijn dan normaal, want het was een typisch kaars- en kerstlichtjes feest. Ik zag er prachtig uit met mysterieuze kohlogen en  mijn  kleding benadrukte mijn (toen nog) mooie figuur. Ik werd vroeg verwacht omdat ik met de hapjes zou helpen en er was nog niemand van de genodigden. Wat duurde de avond lang en wat liep de spanning op.
 Pas om een uur of half elf maakte HIJ zijn entree. Toen er weer een dansmuziekje werd opgezet, vroeg hij een zusje van de jarige ten dans en Op Nights In White Satin van de Moody Blues, dansten ze rond, innig en verstrengeld. Mijn hart kraakte en begaf het definitief toen hij , tien platen later, met elke vrouw behalve met mij had gedanst en terugkeerde naar het zusje van de jarige. Krak!! En toen lag Death of a Clown van de Kinks op de draaitafel en zat ik huilend op de wc. Mijn kohl liep over mijn wangen en het kostte een halve camouflagestift en veel kohl om er weer wat toonbaar uit te zien. Ik ging later alleen naar huis en was intens bedroefd.
Jaren later had hij verkering met een bekende  van me, en bleek hij een onbetrouwbare, aan drugsverslaafde man te zijn geworden.

5 opmerkingen:

  1. Ach gossie, wat een verdriet. Hij was jouw liefde niet waard, hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Maar die wetenschap maakte je moment van verdriet niet minder.Heb je lang bij juist die muziek die beelden gehad? Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik geef je een knuf, van muurbloempje tot muurbloempje.....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je weet soms niet waarvoor je gespaard bent gebleven. Nu dus wel.

    BeantwoordenVerwijderen