zaterdag 15 december 2012

Liefde enzovoort

Ondanks dat ik niet veel echte liefdes had in mijn leven, heb ik vele vriendjes gehad, voor 1 nacht, voor weken, soms maanden en zelfs jaren, waar ik best verliefd op kon zijn en verknocht aan was, maar die niet de echte diepe liefdes van mijn leven waren. Ik lag altijd wel aardig in de markt, dus er waren kandidaten zat, en ik was speels genoeg om het uit te willen proberen en spannend te vinden met sommigen. De eerste jongen die mij thuisbracht en zoende, was de zoon van een bollenboer, een beetje een Rock and Rollerig type, en wel vier jaar ouder dan ik. Superspannend om je eerste kus te krijgen, al vond ik het niet eens echt lekker, wel spannend. Het was na een schoolfeestje dat in de fietsenstalling werd  gehouden en waar voor het eerst werd getwist op Chubby Checkers Let's twist again.  O, ik voelde me, met mijn 13, meteen al een stuk ouder worden en meedoen met het echte leven. Wist ik veel.
Op een feest later in het schooljaar, werd ik versierd door een frater. Het liedje Frater Venantius van Wim Sonneveld ( niet in de top2000)  was net een hit aan het worden  en op het gemaskerde schoolbal, liep een mij onbekende frater rond. Hoe ik uitgedost was, geen idee, maar de frater viel op me, en bleek later een jongen te zijn die nog maar net op school was gekomen, vanuit Enschede. Hij is het grootste deel van de middelbare school mijn vaste vriendje gebleven. We hadden nog wel eens ruzie en dan ging ik rustig met iemand anders naar een feestje. Voor mij zat er nog geen gedachte aan een gezamenlijke toekomst bij. Misschien bij hem wel. Na een uitwisselingsjaar in Amerika verbleven te hebben kwam hij meteen naar mijn huis, maar ik had er geen fiducie meer in. Het leven lag nog voor me open.

3 opmerkingen: