donderdag 6 december 2012

Klereherrie

Top 2000


In het Kabouterhuis hadden we ook buren. Aan één kant woonde een jong getrouwd stel, dat op onze golflengte zat en waarmee we regelmatig platen uitruilden en eten. Aan de andere kant woonden een visserman met diverse zonen. De zonen waren ongeveer onze eigen leeftijd, maar van een totaal ander slag. Ze beschouwden ons, hippies, als een schadelijke mensensoort en lieten dat blijken door rotzooi over de schutting in onze tuin te dumpen en met luchtbuksen op de ramen te schieten. Nu waren we ook niet de ideale buren, veel muziek, een druk nachtelijk leven, veel feesten, veel mensen over de vloer. Ik kan me wel voorstellen dat ze daar overlast van ondervonden. Ze communiceerden echter niet met ons, maar ondernamen gewoon aktie.
Toen mijn lief en ik op een avond lekker muziek aan het draaien waren, met de volumeknop wat wijd open om de eeuwige Crosby, Stills, Nash and Young, die zoals gewoonlijk uit de andere kamer klonk, wat te overstemmen, werd er zowat een gat in de tussenmuur gebonkt door de kwade buren. Omdat het nog vroeg op de avond was, vonden wij dit nogal overdreven en reageerden met een Sounds of Silence van Simon and Garfunkel, maar dan wel op topsterkte......... Niet aardig van ons.... en ze begrepen het ook niet.

1 opmerking:

  1. Dat er nog mensen naast je wonen heb je niet in de gaten,als je jong bent. Maar ik ben blij,dat ik buren met aanvaardbare decibels heb. groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen