vrijdag 30 november 2012

Vreugde

Sinds een week of twee hangt het weer vol met vetbollen, pindanetjes en ander vogelsnoepgoed in de vijg en de krentenboom. Wat een plezier! Vooral kool- en pimpelmezen vliegen af en  aan en ik heb de kijker op de tafel klaarliggen om af en toe eens uitgebreid te koekeloeren. Soms vergezeld door een kat die ook graag naar dit soort taferelen kijkt en moet constateren dat het buiten zijn bereik ligt.
Dat zijn van die winterse genoegens die ik waardeer, misschien nog meer dan de vogels zelf.
Het is vroeg donker en dan branden vele kleine lichtjes bij mij (nee geen echte vlammen meer na de brand, maar ledlichtjes en gewone schemerlampen) en kruip ik heerlijk onder een warm plaid op de bank.
Chocolademelk, warme soep, stamp- en stoofpotten, het is allemaal koesterend en dat voelt zo veilig.
van het www
Het zijn open deuren, maar ik geniet er elke keer van of het de eerste of laatste keer is.

8 opmerkingen:

  1. Ik krijg ook nooit genoeg van het kijken naar onze kippetjes en de vogelvisite.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dan wordt je genieten niet gefilterd door herinneringen of verlangens. heerlijk toch? Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Vind al die kleine vogeltjes zo leuk bij mijn moeder in de tuin. Helaas wonen we zelf te hoog voor vetbolletjes en dat soort dingen. Vorig jaar al geconstateerd dat er dan alleen maar kauwen op af komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hou die deuren maar dicht :) en blijf zo aanstekelijk genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De gezelligheid en het genieten klinkt in dit blog door.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik kan zo heerlijk genieten van onze poezenmormels:)

    En ook de gezelligheid (wel met echte theelichtjes:)

    BeantwoordenVerwijderen