donderdag 15 november 2012

Tweedehands scoren

van het www
Onze grote Kringloop Rataplan heeft een kleinere dependance in de binnenstad waar vrnlk kleding wordt verkocht en wat leuk klein spul. Gisteren scoorde ik daar een grote bol rodekoolkleurige wol en twee haaknaalden (waarvan een dubbele, waaraan een 1 en een 2 zitten) voor 75 cent in totaal.  Vandaag bij de hoofdvestiging; twee theeglazen (er was er weer eens eentje gesneuveld) en een mooie paars mouwloos vest en een leuke fucksiakleurige trui,  en twee sierkussen hoezen alles samen voor 6 euro. Wat kan een mens dan blij zijn!
Het was zalig buiten en hoewel niet warm, ik had mijn leren handschoenen echt wel nodig, prachtig. Ik reed nog even door een groot park en die kleuren van de bomen, oh en ah, en die geur!!!
Mijn wangen gloeien en mijn mind is nog aan het herkauwen op deze mooie tocht.

10 opmerkingen:

  1. Goed zeg! Ik ben momenteel op dikken truien en vesten jacht, ik hoop er eentje voor een tientje op MP te kunnen scoren.
    Geniet van het weer en je nieuwe aankopen! Ik vond het ook koud, kids dik ingepakt met handschoenen en al. Laat ik die van mezelf weer thuis liggen. :|

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk zeg. En die aanwinsten en het genieten van de herfst buiten. Daar kun je helemaal vrolijk en blij van worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh heerlijk zeg! Wij waren vanochtend ook nog even bij de kringloop en ik scoorde 2 oude kettingen. Dus kan ik weer aan de fröbel!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zulke koopjes zijn juist het allerleukst.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat zijn nog een mooie koopjes.Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vind het altijd zo knap dat jullie iets voor een klein prijsje weten te scoren.

    Eerder kwam ik nog wel eens in één van hun winkels in Amsterdam, maar het valt me de laatste jaren zo verschrikkelijk tegen; duur en slechte kwaliteit. Mijn laatste aankoop was 12 geleden een oud houten bed met gebeeldhouwde bloemen op het hoofdeinde. Helaas had de vorige eigenaar een deel van de bloemen eraf gezaagd omdat het waarschijnlijk ergens niet onder paste. Die moest nog 175 gulden kosten, wat ik toen al erg veel vond voor een oud (en kort, 180 cm) bed. Een paar jaar later zag ik een van de woontijdschriften dat dat hippe vintage winkels soortgelijke bedden verkocht voor 2400 gulden (of was het inmiddels al in euro's?). Dat maakte wel weer wat goed.

    Als ik er nu kom, eens per jaar, zie ik oude gammele versleten tafels die verkocht worden voor 150/175 euro of glaswerk dat in de winkel goedkoper wordt aangeboden. Jammer. want ik vind kringloopwinkels erg leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hier hebben we ook zo'n prijsverhoging gehad bij de kringloop, maar ze zijn er toch een beetje van teruggekomen. Je kan hier nog steeds goed scoren hoor ;)

      @vlasleeuwenbekje wist je dat je tegenover het fietsshoppingcentrum ook nog een tweedehands kledingwinkeltje hebt?(Cheap) die hebben ook hele leuke dingen en spot goedkoop.

      Verwijderen
  7. Weet het, maar was nooit open als ik wilde kijken, heb het toch maar weer op mijn lijstje gezet om uit te checken. Evengoed bedankt voor het meedenken.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Sommige dingen zijn inderdaad zo leuk, dat het fijn is om nog uren na te genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Gewoon heerlijk dat koopjes scoren en het plezier van het vinden ervan bij de kringloop. Geniet er van.

    BeantwoordenVerwijderen