dinsdag 13 november 2012

Mooie woorden

van het www
Eén van de blogs die ik altijd met veel plezier  en herkenning lees is bewuste-eenvoud van Mieb.
Haar laatste post over vitamine i is geweldig en heeft een aantal mooie links.
Wat mij vitamine i (=inspiratie) geeft is o.a.a:

+ Koken, vooral soep of andere geurende gerechten, die mijn hele humeur even optillen

+ Knutselen, of andere creatieve uitingen, ik vergeet de tijd, mijzelf , pijn, moeheid

+ Een leuk kadootje bedenken voor iemand. Geven is zo veel leuker dan krijgen

+ Iets tweedehands scoren wat je echt mooi of leuk vindt of hard nodig hebt

+ Tentoonstellingen bekijken, wat een stroom van creativiteit kan dit losmaken

+ Natuur. Ik ontmoet mijzelf daar meer dan waar ook

+Stilte, om de harteklop van het leven te horen

Er zijn er nog zoveel meer. Allemaal kadootjes aan jezelf die je leven verrijken.



4 opmerkingen:

  1. Ik kan ook helemaal blij worden van bepaalde boeken.Of een hagelwitte bio-bloemkool in een kist aan de weg. Zelf houd ik er niet van,maar ik weet dat mijn man smult vanavond. groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik lees deze blog ook graag. Het laatste bericht nog niet gelezen en ik moet mijn i-lijstje nog even maken geloof ik. Maar best verstandig om te doen. Kun je vast fijn op terugvallen als het wat minder gaat denk ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind bieb idd iemand van hele mooie woorden, maar ik zie weinig echte daden bij haar. Daarom ben ik afgehaakt...

    BeantwoordenVerwijderen