woensdag 21 november 2012

MMMMMMMM

van het www
Vorige week mopperde ik op de inhoud van de ODINtas. Dat was geen algemene kritiek, want ik ben juist heel tevreden en het komt niet vaak voor dat de inhoud me niet bevalt.
Dit was de eerste keer dat zowel de minder geliefde andijvie en een bloemkool (trauma....) in de tas waren te vinden.
Deze week; chinese kool; spruiten, puntpaprika, aubergine , appel en mandarijnen. Daar ben ik allemaal wel blij mee.
De aubergine is al gegrild om een broodsmeersel van te maken. De paprika en een deel van de chinese kool komt in een roerbak met tofu  terecht, wat met kerrierijst beslist een heerlijk maaltje wordt. De spruiten komen een dezer dagen aan de beurt met kastanjes en het fruit vindt zijn weg toch wel.  Dan is er nog een deel chinese kool over, om met bv pindasaus en ei te eten en ik bedenk misschien nog wel wat anders. Dit weekend ga ik  weer eens soep maken, kip, met van alles en nog wat aan groenten die er liggen. Er wordt een pudding gekookt met bitterkoekjes en mandarijn. En misschien wordt het ook allemaal heel anders, want ik kook naar het moment en wat er voorradig is en mijn trek me ingeeft.
Zo fijn dat er geen mopperende, kieskeurige huisgenoten zijn en ik gewoon naar eigen idee kan koken.

4 opmerkingen:

  1. Ik mopper niet en ben evenmin kieskeurig. Aan mij heb je een makkie. Ik ben al dolblij dat Robbert hier het fornuis bemant.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk he? Volgende week wordt mijn grootste vrees waarheid in de Odintas.... Spruiten... Brrrrr eet smakelijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prettig om klaar te maken waar je trek in het en van datgene,wat in huis is. Dat doe ik ook,het staat niet vast van tevoren.Mijn man eet meestal mee. Is het "vreemd"dan maakt ik soms iets anders voor hem.Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen