donderdag 22 november 2012

Kranten enzo

van het www
Vanmorgen alle oud papier buitengezet en het waren 8 lege ODINtassen vol. Wat een berg!! Maar heb dan ook stevig geruimd en veel gelezen, want mensen doneren nog steeds stapels tijdschriften, weekendbijlages en opiniebladen aan mij, dus er komt ook veel binnen al heb ik een Nee-sticker op de brievenbus voor de reclamefolders. Vorige week was de bril van de bezorger waarschijnlijk beslagen en lag er in het weekend twee dikke bundels reclame in de bus. Omdat ik het al zo lang niet meer krijg, was ik toch nieuwsgierig en keek alles eens door. De keuken- en auto-folders konden ongelezen weg, en de rest bekeek ik met stijgende verbazing; een suikerspinmachine,  een popcakemaker en meer van dat soort rare vindingen, alsof er geen crisis is.... Ik viste slechts één aardige aanbieding uit de hele berg en dat was voor een schermprotectiefolie voor mijn tablet bij de grote drogist KV. Meer dan de helft goedkoper dan elders. Bij Ac-tion ontdekte ik eerder al touchscreenpennen (aan een kant ballpoint, aan de andere kant een rubberdopje) twee stuks voor 1.99 (de goedkoopste was 6.99 per stuk, zonder ballpointdeel, bij  KV tot dan).  Een etui maakte ik zelf van schuimfolie voor mijn tablet, dus al is zo'n ding niet goedkoop, de bijkomende zaken kun je wel goedkoop houden.
Enfin ook die reclame berg staat inmiddels te wachten op het recyclebedrijf dat hier papier inzamelt, dus de gang is weer opgeruimd.  Een goed begin van de dag!

5 opmerkingen:

  1. Hier ook wel eens zo'n pakketje ondanks een nee-nee sticker op de brievenbus en ja, ook grote verbazing over al die nutteloze zooi.
    Leuk dat jij ook de Odintassen daarvoor gebruikt!
    Groet,
    Angelika

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nee, ik kan het missen als kiespijn. Hier ook een Nee/Nee sticker op de bus. Wij hebben geen kranten, tijdschriften of andere abonnementen. De brievenbus is dus de helft van de week gewoon leeg.
    Als we iets nodig hebben, kijk ik op voordeelmuis.nl.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik kan me ook verbazen over de vele grondstofverspillende onzin,die gefabriceerd en verkocht wordt. Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ook hier een nee/ja sticker op de brievenbus. Van de winkels waar ik boodschappen doe krijg ik de folder gewoon per mail toegestuurd.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hier op het platteland krijgen we nauwelijks folders! Eigenlijk best raar, maar we hebben dus wel veel minder oud papier.

    BeantwoordenVerwijderen