zaterdag 17 november 2012

Het hemd van het lijf

   Van Mevrouw W,  Willeke,  kreeg ik een award met heel veel voorwaarden en vragen.


van het www
 1.Vertel 11 dingen over jezelf.
2.Beantwoord de 11 vragen, die aan je gesteld worden.
3.Maak 11 nieuwe vragen.
4.Kies 11 bloggers met minder dan 200 volgers en stuur hen dit Award.
5.Laat het hen weten.
6.Bedank de persoon, van wie jij de nominatie kreeg.


En dan haar  nieuwe vragen:

1.Welke talen spreek je allemaal?
2.Waar kun jij 's nachts voor wakker gemaakt worden?
3.Over welk onderwerp blog jij graag?
4.Wat is je favoriete televisieprogramma?
5.Als je 1 wens zou mogen doen, wat zou jij dan wensen?
6.Win je wel eens iets?
7.Doe je wel eens een gezelschapsspel? Zo ja, welke?
8.Sinterklaas of Kerst of allebei?
9.Wat is je favoriete koekje?
10.Wat is de mooiste plek in Nederland?
11.Welke website bezoek je het meest?


IK ben al vaker ge-award en vind het een heel gedoe, dat ik anderen niet wil aandoen.
 Ik bedank Willeke voor de geste en zal bij wijze van uitzondering wel haar vragen beantwoorden, het geeft misschien een leuke insteek voor een blogpost. Maar ik nomineer niemand, of iedereen; als je wilt kun je deze vragen overnemen en er een blogje van maken.

11 dingen over mijzelf;
1. Ben een steenbok van sterrenbeeld en hoewel ik niet erg bijgelovig ben, klopt het beeld van de steenbok aardig bij mij.
2. Een rijbewijs heb ik nooit gehaald en er ook geen behoefte aan.
3. Ik heb nooit gevlogen. Nooit nieuwsgierig naar geweest en niet vaak naar het buitenland geweest. Mis het niet.
4. Ik ben enig kind en van 1 zijde enig kleinkind. Weet niet beter en omdat  er aan de andere zijde wel familie is, maar geen kontakt, heb ik vrijwel geen familiebanden.  Heeft ook voordelen.
5. Als kind en later  ook, haatte ik zoetigheid.Toen  ik op mijn vijftigste trek in zoet begon te krijgen, bleek ik diabetes te hebben en mocht er niet teveel van genieten.
6. Ik leef licht, maar ben zelf wel een zwaargewicht; de diabetes medicatie gaf 15 kilo kado en de kankermedicatie nog eens zoiets. Er niet af te krijgen ook.
7. Ben dol op Heksenhyltjes.
8. Geel, rood en oranje zijn mijn lievelingskleuren, maar ook alles in het paarsachtige spectrum  vind ik prachtig.
9 Mijn lievelingsschrijver is Jan Wolkers. Ook lees ik graag Reve, Irving, Steinbeck, Kerouac en alles wat autobiografisch is en biografieën.
10. Ik ben 1 meter 73 en heb schoenmaat 37.
11. Geboren en getogen Jutter ( helderse).


De 11 andere vragen;
1. Ik spreek goed engels, mijn duits en frans zijn roestig, maar ik heb een talenknobbel, dus pak het snel op. 
2. Een stuk pittige kaas!

3. Over dingen van het hart en de geest.
4. Het uur van de Wolf en andere goede documentaires.
5. Wereldvrede, voor mijzelf heb ik niets echt nodig.
6. Zelden, maar heb ooit een kunstwerk gewonnen en wel eens een dvd of cd via omroepquizzen.
7. Hou er wel van, maar woon en leef alleen, dus dat komt er niet snel van.  Scrabble is dan favoriet.
 8. Sinterklaas, maar ook omdat ik geen familie heb,  vier ik het niet echt. Koop wat leuks voor een paar geliefde mensen. Kerst is voor mij een te grote poppenkast; ik houd dan een retraite de laatste jaren (stilte periode in eigen huis).
9. Alles met chocolade en bitterkoekjes.
10. De zee, het strand de duinen en dijken.
11.Symbaloo, een soort tegeltableau met  mijn favo websites.

De rest van  mijn hemd hou ik liever aan mijn lijf!!!!



5 opmerkingen:

  1. Hartstikke leuk om al die dingen van je te weten. Sportief dat je toch meedoet. Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dag lange vrouw op kleine voetjes! Inderdaad leuk om te lezen al waren er ook genoeg dingen die ik, omdat ik je al een tijd volg, wel wist. Jouw favo schrijvers lees ik ook graag maar ik heb nog nooit van Kerouac gehoord. Als hij (of zij) in jouw lijstje staat, vind ik het misschien ook wel wat. Ik ga er eens achterheen.
    Compliment ook voor de leuke foto.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jack Kerouac was een van de Beatgeneratieschrijvers en heeft het beroemnde On the road (pas verfilmd, eindelijk) en Dharma-bums geschreven.
      Ik had nog wel 50 schrijvers/sters kunnen noemen, want ben een veelvraat.

      Verwijderen
  3. Bedankt voor het beantwoorden van de vragen en leuk om je antwoorden te lezen!
    Symbaloo kende ik nog niet en dat ga ik eens bekijken.
    Mijn moeder is trouwens ook een jutter!

    BeantwoordenVerwijderen