zondag 25 november 2012

Grote woei

In Den Helder zijn een hoop dingen minder heftig dan in de rest van het land, maar niet alles.Hier hebben we minder vorst, omdat de zee aan drie kanten de stad omhelst, en die koelt niet zo snel af. Zomers zijn daarom de temperaturen niet zo snel extreem hoog ook, wat ik wel prettig vind. Buien passeren nogal eens zonder hun inhoud te laten vallen, en onweer hebben we ook minder dan in de rest van het land. Maar wind, ja dat is een ander verhaal. We krijgen hier meestal de volle laag. Nu ook, het gaat behoorlijk tekeer en ik kijk met ontzag naar de bomen die zwiepen alsof ze dunne twijgjes zijn en het water dat in witte koppen voorbijsjeest in de gracht. Heerlijk als je veilig in je bed ligt en buiten de regen en de wind hoort stoeien rond het huis en jij warm onder de dekens ligt.
De katten zijn gezellig aan het slapen in hun mandjes en ik verheug me op soep en schaatsen, alweer.
Ook dit weertype heeft zo zijn  voordelen; huiselijke knusheid en klusjes doen.

6 opmerkingen:

  1. Ben een extra ronde gaan lopen,lekker in de wind. Er liggen al veel afgewaaide takken. Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Als het buiten stormt kan ik geen rust vinden. Van mij mag de wind dus snel gaan liggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk thuisblijfweer inderdaad. Of uitwaai-weer al naar gelang waar je behoefte aan hebt. Allebei fijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ach ja, je stelt je er maar op in. Kachel toch maar een graadje hoger en kaarsjes aan, 't is niet anders...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heerlijk weer als je lekker binnen bent. Dat doen wij dan ook vandaag. Wat rommelen en vanmiddag met een kopje thee op de bank, filmpje ijken.
    Dit weer heeft ook zijn voordelen.

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hele dag buiten geweest, dubbele krantenwijk gelopen in de dikke storm vanmorgen en vanmiddag een boom omgezaagd die wel gevaarlijk schuin ging staan....nu met dikke rode wangen binnen , maar ik moet zo toch nog weer eruit...laatste boodschapje halen....wat zal ik lekker slapen vannacht zeg!

    BeantwoordenVerwijderen