zaterdag 24 november 2012

Blije muts

van het www
Weer weekend, weer schaatsen, weer zelfgekookte pudding en zelfgemaakte soep. Weer weekendkranten, weer naar de markt en de supermarkt. Weer hartstikke tevreden en  happy.
Niet het vermelden waard? Ja hoor, er sterven 19.000 kinderen per dag aan honger , dorst of vermijdbare ziekten. Er staat nog steeds een vrouw in de kou daklozenkranten te verkopen, weer ligt goede vriend G. met oogellende in het ziekenhuis en daar is hij niet de enige patiënt. Het balletje kan zo anders rollen als je pech hebt. Wij hoeven niet in een tentenkamp te vechten voor een verblijf in een veilig land, wij zijn welvarend in de ogen van miljoenen mensen, ook als wij hier aan de onderkant leven. Wij hebben voedselbanken en andere opvangmogelijkheden, waar die elders niet bestaan.
Ik sta er vaak even bij stil, dat een mens eigenlijk nergens recht op mag claimen en als je wel aan de goede kant van de streep staat, dat niets vanzelfsprekend is.
Ik knijp in mijn arm, het is echt waar, weer schaatsen, soep en pudding, wat een gelukkie!

5 opmerkingen:

  1. ja het zijn vaak de kleine dingen die het doen en je een rijk gevoel geven helaas zien velen van ons dat niet.
    Geniet van je soepje/pudding en niet te vergeten het schaatsen.
    Ik gan nu van mijn kopje thee en breiwerkje genieten en hoop dat ik mijn vlecht sjaal op de kerstmarkt kan verkopen ook nog wat andere spulletjes door mij gemaakt. dan ben ik helemaal weer blij. (ook wel zinder dat ik wat verkoop maar als ik wel wat verkoop heb ik weer wat klein reserves.
    Fijn weekend en een lieve groet Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Niets in het leven is vanzelfsprekend, dat is zo ongeveer mijn lijfspreuk. Die wijze blogjes van je, zijn als de kers op de pudding.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die dankbaarheid gaat regelmatig door me heen,als ik mensen in ellende zie op het journaal.Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Rijkdom zit nu eenmaal in kleine dingen.

    BeantwoordenVerwijderen