zaterdag 13 oktober 2012

Zaterdag en muziek

Vanmorgen was het een poos droog, zelfs even met een zonnetje. Dus even naar de markt geweest voor een visje en naar AH voor nog wat extra boodschapjes.
Vanmiddag was het natter buiten.
Heerlijk om de uitgebreide weekendkrant door te lezen met thee en later een kop choco (van rauwe chocolade en havermelk) . Ondertussen ben ik bezig met in etappes mijn digitale muziekarchief op te schonen. Ronde een;  met de grove kam zoveel mogelijk dubbele bestanden weggooien. Het grappige is dat ik veel muziek tegenkom die ik nauwelijks ken laat staan beluister en die toch zeer de moeite waard is. Rare psychedelische muziek uit de jaren zestig en zeventig, waarin het cannabis en lsd gehalte zowat de kamer instuift. Experimentele muziek uit de jaren tachtig en later, die toch heel leuk blijkt te zijn. Rare hitjes, veel beeldschone Afrikaanse muziek, mooie jazz en prachtige oude blues. Het is dus meteen een ontdekkingstocht, want een mens is nu eenmaal geneigd de bekendste namen het vaakst aan te klikken.
Het is echt een monniken werk, en nu gaat het nog grofweg, maar het geeft wel veel voldoening en ik heb er best lol in ook.
In ronde twee kijk ik ook naar verkeerd benoemde files, die hopelijk wel hun goede tags kunnen krijgen, want anders vind je ze nooit meer terug als je ze zoekt. Ik kwam al heel zeldzame live opnames van de Beatles tegen bv.
Waren ws zwaar illegaal destijds, dus durfde men ze geen  echte titels te geven en nummerde ze slechts, er staat ook bij dat het blues is.......
Enfin, ik vermaak me uitstekend.

3 opmerkingen:

  1. Jij zou zomaar een radioprogramma kunnen beginnen met je grote hoeveelheid muziek en kennis daarover. Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mag ik dan je sidekick worden?

    Gebruik je Spotify? Ook handig als je wat wilt uitdunnen maar wel alles wilt kunnen luisteren. Nouja, bijna alles dan.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jij mag heel veel, Dee.....
      Ik gebruik MediaMonkey als mediaplayer en Soulseek om te dl-en.

      Verwijderen