dinsdag 23 oktober 2012

Vrije dinsdag

van het www
Omdat ik een vervangende huishoudelijke hulp heb deze week (herfstvakantie van mijn M.) zijn ook de dagen verschoven, in plaats van dinsdag en vrijdag is het deze week op maandag en donderdagochtend schoonmaak.  Niet erg hoor, ik ben blij dat de thuiszorg altijd voor vervanging zorgt en meestal nog prima krachten ook. Het is alleen vreemd als je week er opeens anders uitziet. Vanmorgen eerst maar eens lekker uitgeslapen en uitgebreid in de pc bij gelezen en gekeken. Een andere browser ingesteld, want Mozilla Firefox had regelmatig problemen en dook gisteren opeens onder. Dus nu maar Chrome ingesteld en dat is natuurlijk weer even wennen en alles bijschaven tot het naar mijn gevoel handig werkt. Het is wel snel en overzichtelijk, moet ik als verstokte Mozilla-fan en gebruikster, toegeven.
Morgen eerst de Bioboodschappen halen en dan naar de bieb. De geleende boeken zijn uit en ik heb voldoende leeswerk op voorraad om alleen iets als een kookboek of zo uit de bieb mee te nemen. Dan begint deze week het weekend al op donderdagmiddag en dat tot dinsdag. Ik ben van plan een beetje een stilte weekend in te lassen. Even rust in de tent en weinig tv of andere stoorzenders, gewoon zoveel mogelijk stilte en niet op de klok kijken of naar de klok leven. Dat ruimt altijd erg op in mijn hoofd.

5 opmerkingen:

  1. Oké, wij zullen de klok heel zachtjes verzetten ....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En dan heb je nog het verschuiven van de klok ook. Lees je wel en luister je ook muziek of gaat dat op een laag pitje?Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lezen doe ik wel, maar meestal meer introspectieve lektuur dan anders. Muziek idem, maar weinig. Niks moet, maar alles staat dan wel in het teken van rust, stilte en inkeer. Die klok komt ook wel in beeld voor het verzetten hoor. Het is voor mij even een pauze zo vlak voor de winter.

      Verwijderen
  3. Ik geef je groot gelijk. Even een stilte inlassen. Heerlijk!

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen