zondag 7 oktober 2012

Perspectief

van het www
Door alle ongein die me de laatste jaren is overkomen is mijn perspectief op veel zaken gekanteld.
 Geld? Moet  wel in de gaten worden gehouden, want op minstanden  zit ik niet te wachten, maar verder niet echt interessant.
Gezondheid? Een heel vaag begrip, je kunt heel ziek zijn en je toch tof voelen. Belangrijk om je eigen systeem de helpende hand te reiken en niet te saboteren. Vertrouw op je eigen instincten. En acceptatie van wat is.
Politiek? Wat een onzin. Nu weer die mes in de rug stekerij bij Groen-Links en de Ouwe-Jongens_krentenbrood signalen van het duo Diederik-Mark. Ik geloof er niks meer van.
Sociaal-geaccepteerd-gedrag? Wie bepaalt dat? Zolang je anderen niet benadeelt of lastig valt of beschadigt, is er niks aan de hand.
Prioriteiten? Leven is een prioriteit de rest niet.
Ik gooi veel van mijn eigen dogma;s overboord, en dat voelt heel bevrijdend.  Mijn horizon is veel breder geworden en dat heeft niets met geestverruimende middelen of verlicht zijn te maken en helemaal niets met reizen of avonturen als parachute springen of bungeejumping te maken. Nee kijk naar je eigen leven en durf oude veren af te schudden, dat is al een enorme belevenis.  Een weekend New York is minder uitdagend dan een reis door je eigen mind en diep in je eigen ogen kijken.
Mijn leven is veel beter geworden, al zijn er veel dingen die een ander niet graag op zijn bordje zou krijgen. Ik ben er oerend-blij mee.

6 opmerkingen:

  1. Ik kan zo blij worden van jouw blogjes. Het geeft me zelfvertrouwen op de momenten dat ik mezelf maar een beetje weird en vaag vind.
    Je bent dan niet verlicht maar wel een klein lichtje. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Blooserdebloos!
    Weird en vaag kom je niet over, eerder iemand met een grote mond die haar eigen zielenstem wel eens overschreeuwt. Of ga ik nu te ver?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zal het jou verbazen dat ik in real life verre van een grote bek heb. Ben ik eerder verlegen en op de achtergrond.
      Maar ik vind het wel lastig om die zielenstem er tussenuit te pikken ja.

      Verwijderen
  3. Prachtig. In vele opzichten doe ik dat ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat heerlijk om zo licht te leven.Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een levensreis, wat een mooi perspectief, wat een wijze levenslessen deel je met ons.

    BeantwoordenVerwijderen