maandag 1 oktober 2012

Onder de indruk

Gisteravond naar de documentaire "Schrijven om niet gek te worden ", op de RKK gekeken. Ondanks dat ik Bibian al volgde tot ze niet meer schreef en kort daarop, overleed, en ook haar man Klaas op zijn blog volg en dus het verhaal en het verloop kende, was dit een heftige ervaring.
Zo'n mooi en leuk stel mensen met drie prachtige kinderen, veel talenten in huis, en veel liefde voor elkaar en dan BAM die bliksem die opeens insloeg. Het ongeloof, de kwaadheid, de manieren om hiermee om te gaan en het stille, maar onbeantwoorde, geloof in een wonder. Het is onvoorstelbaar, maar het gebeurt dus. 
Vooral Klaas die zei; rustig ingeslapen? Nou nee, dat was dus echt niet zo. Dat zit als een roestige spijker in mijn hart.
Ik ben er stil van, heel stil.

6 opmerkingen:

  1. Ik heb ook gekeken en volg Klaas op zijn blog. Ik was erg onder de indruk van dit alles. Vooral omdat je ook Bibian nog in levende lijve ziet en de voorbereiding op haar dood.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Moet het nog zien, het staat op de video. Even een goed moment voor uitzoeken, het is niet iets wat ik even "onder de strijk" wil zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wij zaten beiden in tranen te kijken. Daarna hebben we nog wat gepraat. Er was bij hem ook veel herkenning. Die laatste beelden van Bibian sleurden hem in een keer weer naar het voorjaar van 2007.
    Maar ik ben er nog en Bibian heeft verloren ....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heb na enig geaarzel ook gekeken. Aarzelend omdat de afgelopen week voor ons feestelijk was door geboorte kleinkind en ik liever niet van de roze wolk af wilde komen. Maar ben zo onder de indruk van het blog van Klaas, dat ik toch wilde kijken. De liefde voor elkaar en de kinderen kwam zo schitterend in beeld, dat het des te schrijnender was. Ben diep onder de indruk van dit gefilmde document.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Vol ontroering gekeken... en diep onder de indruk.

    BeantwoordenVerwijderen