donderdag 18 oktober 2012

Memory Lane

Tijdens het opschonen van de digitale muziekbibliotheek kom ik nogal eens dingen tegen die spontaan een luikje naar het verleden openzetten.
1965, ik was 16 en zat op de middelbare school. Tegenover onze school lag het Lyceum en natuurlijk werd er stevig gesjanst tussen de jongens en meiden van de diverse scholen. Maar er ontstonden ook vrienden groepjes.
van het www
Een vriendin en ik waren 'dik ' met twee jongens van het Lyceum, we zochten elkaar na schooltijd vaak op in het park, naast onze scholen of in de stad.  Heel braaf werd er voornamelijjk over literatuur en muziek gepraat. Wij waren van de Beatles en Stones en altijd op zoek naar nog opzienbarender bands. Vooral Martin was een echte muziekfreak en kwam met singles aan die hij in Amsterdam had gescoord en waar niemand nog nooit van had gehoord. Een grote vondst van hem was The Beau Brummels, een Amerikaanse band die helemaal in de Beatles traditie muziek maakte. De band heeft maar tot 1969 bestaan en is in Europa nooit erg bekend geworden. Nu staat die muziek op en denk ik terug aan Jan, op wie ik korte verliefd was en waarmee ik  enorme wandelingen maakte en zijn vriend Martin, die ik eigenlijk veel spannender vond met zijn lange haar en slobbertruien. Buij mij thuis was iedereen altijd welkom en ook deze jongens mochten muziek komen draaien op mijn pick-up en kregen heel stoer een biertje aangeboden door mijn pa.
Een leuk foto van Martin die ik in mijn agenda bewaarde, werd bekrast door twee jonfgens van mijn eigen school die mijn agenda jatten en volschreven met onbetamelijke kreten,. Ik ben er wel mee naar de directeur geweest en ze kregen goed op hun falie. Martin heeft nooit geweten dat ik eigenlijk best verkikkerd op hem was, denk ik.
Wat zou er van hem geworden zijn?
Ach the Beau Brummels...........

4 opmerkingen:

  1. Reacties
    1. Ik denk zelfs dat hij nog hier woont ergens. Maar laat liever herinneringen waar ze zijn. Al is een beetje mijmeren ook wel leuk.

      Verwijderen
  2. Oh,wat heerlijk die herinnering. En inderdaad,houd hem in tact.Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat park ja....daar heb ik ook heel wat uurtjes rondgedwaald in de pauzes, alleen dan een hele generatie later ;-)

    BeantwoordenVerwijderen