dinsdag 16 oktober 2012

Huisdokter

De buurman die zo'n verbouwfreak is, is geweest om naar de vloer en het gotenprobleem te kijken. Aan de verrotte vloer doen we voorlopig niks, als het erger wordt kan er een poos een plaat hechthout op (er staat een grote hocker die dat aan het gezicht onttrekt), en pas later, als het probleem nog groter wordt, kan het dan vervangen worden en dan is mijn mooie vloer (kurkparket) helaas voor altijd beschadigd.
De afvoer van het platte keukendak, die weer voor geen meter doorloopt, wordt door hem onder handen genomen, een dezer dagen, en dat gaat tegen eventuele materiaalprijs, als er dingen voor gekocht moeten worden. Dat zal de spuigaten niet uitlopen.
Dat geeft weer rust in het hoofd.
Hij begrijpt dat ik geen mannelijke figuren heb  om op terug te vallen en de vorige, een  andere,  buurman die altijd insprong waar nodig, is verhuist en raakt meer op leeftijd, dus die is geen optie meer.  Alles sal reg kom.
Vanmorgen weer een schoon bed gekregen van de hulp en zelf alweer stevig in de muziekcollectie geschrapt.
Toch een bevredigende dag. 

3 opmerkingen:

  1. Fijn,zo'n behulpzame buurman.Want jij bent toch van anderen afhankelijk bij dat soort mankementen. groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn inderdaad, dat er iemand voor je klaar staat. Beter een goede buur, ...
    Ik zag gisteren toevallig dat mijn achterbuurvrouw (jaar of 50) voor mijn onderbuurman (jaar of 75) voor taxi aan het spelen was omdat hij gezakt was voor zijn rijbewijs.
    Ik vond het zo lief.

    Alles sal reg kom, ja. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijn dat je je hulp krijgt. Zo'n gebaar is goud waard.

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen