woensdag 10 oktober 2012

Handagenda leeg

Mijn handagenda werkt prima. Vanmorgen stond er PON, wat staat voor Plastic afval buiten, Odin ophalen en Naaidoos scoren. En dat is gebeurd. Bij XENOS een handige doos voor alle meest gebruikte naaiartikelen gekocht en er zijn nog genoeg losse dozen en doosjes in huis om een  hoeveelheid klosjes, kaartjes en rolletjes kleurgaren en ritsen en knopen en zo op te bergen. Die heb je toch niet elke keer nodig, en  ze zijn er snel bij gepakt. Een leeggemaakte la van mijn antieke kast wordt het huis van de losse dozen en de grotere kan keurig in een hoekje van de boekenkast. Weer een probleem minder. Er moet alleen nog een plek voor reserve dozen tissues en pakken zakdoekjes worden gecreëerd, maar dat is geen moeilijke klus.
Dus na het maken van de foto--albumlabels is de logistiek voor het naaidoos-project al klaar.
Ondertussen ben ik ook de muziekcollectie op een extra HD aan het opschonen. Er staan veel dubbele nummers op en verkeerd benoemde. Dat is wel een giga klus voor de hele winter, want ik bezit  nu nog ruim 150.000 muziek files, dat is zo'n slordige 10.000 uur muziek. Er zal ws een derde weg kunnen maar dat is een beste tijdsbesteding, die je ook niet te lang achter elkaar moet doen. Eerst met de grove kam erdoor heen, en daarna twee rondes, steeds verfijnder.
Maar ik ben wel blij met het overzicht dat langzaam zichtbaar wordt.
En voordat je zegt, wat moet een mens met zoveel muziek, je kunt het nooit allemaal afspelen; het is een verzameling, diverse artiesten heb ik inmiddels aardig compleet, wat met de vele illegale opnames die er bestaan, niet zo simpel is. Ik heb een brede smaak en muziek die bij elke bezigheid en stemming past. Dan is zo'n grote keus heerlijk.

5 opmerkingen:

  1. Je bent goed en consequent bezig, dame. Wat zal dat ook lekker opruimen in je hoofd.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ben je ordelijk bezig.Merk je er iets van in je verdere functioneren? Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee, het is eerder andersom. In goede tijden qua energie, doe ik altijd dit soort dingen. Bij weinig energie staat het stil en als het lang duurt verslonst alles weer een beetje. Het is wel prettiger als dingen zijn zoals ik ze graag zie. Werkt ook fijner dat je precies alles kunt vinden.

      Verwijderen
  3. Het woord Odin kom ik nogal eens bij je tegen. Heeft het iets met biologische groenten/boodschappen te maken? Is het een afkorting?
    Wat heerlijk dat je zoveel energie hebt om alle klussen aan te pakken, dat genereert vast weer nieuwe energie. Zelfs bij je lezers.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ODIN is een groentenabonnement van verse biologische groenten. Zie; http://www.odin.nl/. Er is ook een webwinkel voor aanvullende boodschappen.
      Heel veel energie heb ik niet, maar wel om een uurtje per dag te rommelen in een project. En dat stemt me al heel tevreden.

      Verwijderen