dinsdag 30 oktober 2012

Gna, gna

van het www
Het is misschien niet mooi van me, maar toen ik las dat Moscowisz voor altijd geschorst is, moest ik gniffelen.Ik wens mensen niet snel iets slechts toe, maar in dit geval komt boontje om zijn loontje en voel ik  toch weer een beetje vertrouwen in ons rechtsprincipe terugkomen. Die man lapte de rest van de wereld en alle regels zo duidelijk aan zijn laars, en dacht dat Nederland, zo niet de hele wereld, om hem draaiden  dat hij boven alles verheven kon handelen, dat het niet meer dan terecht lijkt dat deze uitspraak kwam. Hij gaat in beroep, ja natuurlijk gelooft hij niet dat hij ook maar iets verkeerd heeft gedaan, dat bewijst eigenlijk ook al zijn arrogantie.  Enfin, hij krijgt hopelijk wat hem toekomt.
In het geval van Armstrong en de doping is het toch anders. Ok, die man was en is ook erg arrogant en lapt ook alles aan zijn laars, maar heeft zelfs de overkoepelende organisaties en controleorganen aan zijn kant gehad. De vinger wordt nu vooral naar hem gewezen, maar de teervlek is veel en veel groter. Iedereen bijna, was deelgenoot of compaan en dan is het hypocriet om naar één man te wijzen, al verdient hij natuurlijk wel wat hem nu overkomt, dat risico is er nu eenmaal. Het misselijke zit hem meer in alle figuren die hun handen in onschuld proberen te wassen en hem als zondebok verwelkomen om zelf in de schaduw te blijven.
Enfin mijn wat sterk ontwikkeld rechtvaardigheidsgevoel krijgt enerzijds een aai en anderzijds een schop.
Het zit me nogal vaak in de weg, dat gevoel voor eerlijkheid en gerechtigheid.
En vooral als ik bedenk dat niemand, ook ik niet, geheel vrij is van fouten op dit gebied. 


4 opmerkingen:

  1. Tja, ze zeggen wel eens: "Geen beter vermaak dan leedvermaak".

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik had ook al last van die gna gna vanochtend ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hopelijk leert hij en andere mensen met hetzelfde gedrag hier van. Maar waarschijnlijk zit dat niet in zijn "bedrading". Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hij zal wel weer wat anders verzinnen om veel geld te verdienen....
    hij komt op mij ook over als schorriemorrie...

    BeantwoordenVerwijderen