zaterdag 27 oktober 2012

Gezegend

van het www
Vandaag alleen met mezelf en de stilte en ik voel me gezegend. Buiten lijkt het me erg koud, vooral door de venijnige oostenwind die is opgestoken. Een heel groot verschil binnen een week. Hier is de warmte beperkt gebleven tot een graadje of veertien met mist, dus is de overgang iets minder groot, maar elders was het nog twintig graden een paar dagen terug.
Ik hoef er niet uit, deed gister al wat aanvullende boodschappen en brouwde een helende oosters getinte kippensoep met gedroogde paddenstoelen die lekker mysterieus smaakt.
Genoeg over voor vandaag en morgen als lunch, met een broodje erbij.
De kachel (ja ik heb geen cv en dat is goedkoper en zeker zo plezierig) brandt, en de dikke weekendkrant ligt klaar. Nog even wat warme pap maken en o. wat is het dan knus en rustig en relaxed in mijn huis.
De buik is al wat gekalmeerd, het was de schok vooral  van het onverwacht horen van het overlijden van twee mensen die een plaats in mijn hart hadden en altijd zullen houden, die veroorzaakte dat de colon weer eens protesteerde. Zachtheid van voedsel en liefde naar mijzelf kan dit het beste herstellen.
Ik ben een zeer gelukkig mens.  

3 opmerkingen:

  1. wat kun jij je vrede toch mooi in woorden gieten en overbrengen! Ik word al vredig als ik het lees... heerlijk!

    Geniet van de dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat zeg je dat mooi in die laatste regels. Een heel fijn ,stil weekend gewenst. Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik wens je een verrukkelijk weekend. Het soepje klinkt hemels.

    BeantwoordenVerwijderen