zaterdag 6 oktober 2012

Gedachtenswitch

van het www
Normaal gesproken houd ik erg van bepaalde rituelen, maar het mag geen halsband worden waaraan je jezelf uitlaat langs gebaande paden. Uit je comfortzone treden is juist verfrissend.
Altijd ging ik op zaterdagochtend naar de markt, lekker groenten/fruit/kaas, soms een visje of noten. Meteen even langs de bakker of de super en het was het echte begin van het weekend.
De laatste tijd ontdek ik dat ik eigenlijk weinig of niets nodig heb; ik heb immers een ODINtas en bestel daar ook veel van mijn levensbehoeften.  Kaas haal ik wel graag op de markt omdat de kaasboer ook goede en vriendelijk geprijsde keus in EKO heeft, maar ik eet minder kaas dan vroeger, dus elke week hoeft echt niet.
Vanmorgen plensde het , en keek ik  op buienradar wanneer ik even droog de stad in zou kunnen om meteen daarna te bedenken; wat heb ik eigenlijk echt nodig van markt of stad? Niks dus. Meteen achter de dikke weekendkrant kruipen is dan heel relaxed.

4 opmerkingen:

  1. Ik herken die vanzelfsprekendheid. Fijne binnen-dag. Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goed gekozen zeg, zo voor jezelf!! Fijne dag verder!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Rituelen zijn vaak erg rustgevend, maar als ze onnodig geld kosten is het minder rustgevend voor je portemonnee. Aan mezelf merk ik wel dat ik graag even er uit wil in het weekend want een heel weekend binnen zitten benauwt me dan. Ook als ik niks nodig heb ga ik toch even weg. Even tussen de mensen.
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen