zondag 28 oktober 2012

Ei

Sommige mensen noemen mij een blij ei. Dat beschouw ik als een eretitel, want dat is ook wel eens anders geweest.
Jaren terug leed ik aan hevige depressies, vergezeld door een Posttraumatisch Stress Syndroom.
van het www
Dat waren donkere tijden, alles was zwaar en grijs en het toch proberen te functioneren sloopte me. Gelukkig kreeg ik op tijd en na lang vergeefs zoeken, hulp. Een psychiater die eindelijk de juiste diagnose stelde, mij wist te overtuigen van de noodzaak van medicatie en de therapie gaf die me paste als een handschoen. Het was een  heftige en loodzware periode, die therapie, maar wat heeft het me veel opgeleverd. Dankzij de medicijnen (ook een gelukstreffer, meteen de goede) trok de grauwe sluier op en kon ik weer normaal nadenken. Ik kreeg de tijd en de werktuigen aangereikt om mijn trauma;s door te werken en zie een vernieuwd en geheel verbeterd mens kwam tevoorschijn.
Pas toen kon ik mijn eigen visie op het leven ontwikkelen, mijn vreugdepunten zien en herkennen en leerde ik mijzelf serieus te nemen, ook als ik het nodig had om even gas terug te nemen. Kortom toen begon mijn  leven pas echt. Het was een geboorte met veel pijn gepaard, maar o, wat een vreugde daarna.
Daarom hang ik elke dag de vlag nog uit en vier het leven. De ziekte en narigheden die me daarna overkwamen (ja zeg, het leven is geen kasteelroman) waren eerder bevestigingen van de kwetsbare schoonheid van het leven, dan een aanleiding om weer de depressie-afgrond in te duiken.
Vandaag is de dag van de stilte en de dag is een uur langer door de wintertijd, dat zijn toch kado's?

21 opmerkingen:

  1. Vlasje, je had het niet beter en niet mooier kunnen beschrijven. Ik herken er oh zo veel in en jouw dankbaarheid voor de hulp die je hebt gekregen ervaar ik ook nog dagelijks in mijn eigen leven.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die blijheid kun je veel beter voelen door wat je hebt meegemaakt. Jij weet hoe anders het had kunnen lopen en waar je doorheen bent gegaan. Het contrast is gigantisch. Blijf alsjeblieft dat blije ei.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Supermooi logje! Je bent altijd zo positief! ik word elke keer blij
    als ik je lees.
    liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een ei is vol belofte!!!!!! dat je dat maar even weet ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Straal jij je blijdschap maar uit,blij eitje. Dat is een lichtje om te lezen. groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hi there, just became aware of your blog through Google, and
    found that іt's really informative. I'm gonna watch out for
    brussels. I will be grateful if you contіnue this in
    future. Many people will be benefited from youг writing.
    Cheerѕ!
    Feel free to visit my page just click the next website page

    BeantwoordenVerwijderen
  7. I think the аԁmin οf thіs ωebѕitе іs rеallу working hard in
    supρоrt of his web sitе, aѕ heгe еvегy data іs quality bаsed infοгmatiοn.


    Feel fгee to ѕurf to mу blοg; please click the up coming article

    BeantwoordenVerwijderen
  8. It's remarkable in favor of me to have a web page, which is valuable for my knowledge. thanks admin

    Here is my homepage: http://www.imagiscape.ca/wiki/tiki-index.php?page=UserPageberniecesc

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Pаragraph writing is also a fun, if you be familiar
    ωith aftеr that уou can write or else it is complicated
    to wrіte.

    Mу ѕite; http://www.collegiaterecruiter.com/BeatrizWie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. What i do not unԁerstood is in fact hοw you arе nоt actually a lοt mοre ωell-preferrеd than yοu may
    be now. Үοu're so intelligent. You know therefore considerably on the subject of this matter, produced me in my opinion believe it from numerous numerous angles. Its like men and women aren't intereѕted untіl іt is somеthing tο ԁο with Woman gaga!
    Your own stuffs great. Αll the time deal with it uρ!


    Here iѕ my web pagе: sensepil

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Appreciate the recommendation. Let me try it out.

    Here is my site; robhasawiki.com
    My site: 12369

    BeantwoordenVerwijderen
  12. whoah thiѕ wеblοg is fantastic i love stuԁyіng уouг ρosts.
    Kеер up the gгeat worκ!
    Үou rеаlіze, mаny indіvіdualѕ are lоokіng гоund
    foг this infο, you саn hеlр thеm grеatlу.


    Fеel free to visіt my ρage ... just click the up coming website

    BeantwoordenVerwijderen
  13. This іs a veгу good tip pаrtіcularlу to those fresh to
    thе blogоsрherе. Simple but very
    accurate info… Many thanks foг sharing thіs οne.
    A must read post!

    my sіte :: http://www.prweb.com/releases/silkn/sensepilreview/prweb10193901.htm

    BeantwoordenVerwijderen
  14. A fascinating discusѕion іs ԁefinitely ωorth comment.

    I dο think that you ought to ωrite more about
    thіѕ subjeсt, it may not be a taboo subϳеct but tуpically ρeople ԁon't speak about these topics. To the next! Cheers!!

    Look at my blog :: check this out

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Please let mе know if you're looking for a article writer for your site. You have some really great articles and I think I would be a good asset. If you ever want to take some of the load off, I'd absolutely love to wrіte ѕome
    aгticleѕ foг your blog in еxchange
    for a linκ back to mine. Ρlеase send me an email if іnteгested.

    Thank yоu!

    Heге is mу ωeblog http://www.sfgate.com/business/prweb/article/V2-Cigs-Review-Authentic-Smoking-Experience-or-4075176.php

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wonderful, whаt a weblog it is! This websіte gives valuable dаta tο us, keep it up.


    Also visit my blog post: http://Www.Tpca.Or.tz

    BeantwoordenVerwijderen
  17. I ѕeldom drοp responsеs, howevег I browseԁ a bunch
    оf rеsponѕes on this page "Ei". I ԁo have a couple of queѕtions for yοu if it's okay. Is it only me or do some of the comments look like they are written by brain dead individuals? :-P And, if you are posting at other online social sites, I would like to keep up with anything fresh you have to post. Could you list of all of your social sites like your Facebook page, twitter feed, or linkedin profile?

    Also visit my web page; v2 cigs review

    BeantwoordenVerwijderen
  18. I'm extremely impressed together with your writing abilities and also with the layout to your weblog. Is this a paid topic or did you customize it your self? Either way stay up the nice high quality writing, it is uncommon to look a great weblog like this one nowadays..

    Look at my web blog ... V2 Cigs Review

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Greеtings from California! I'm bored to death at work so I decided to browse your blog on my iphone during lunch break. I really like the info you present here and can't wait tο take a look when I get home.
    I'm shocked at how quick your blog loaded on my phone .. I'm not even using WIFI,
    јust 3G .. Anyhоw, fаntaѕtic blog!



    my wеb page; Www.iyans.com

    BeantwoordenVerwijderen
  20. ӏt's amazing to go to see this website and reading the views of all mates about this post, while I am also keen of getting knowledge.

    Feel free to visit my page ... libanonchat.Org

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Excellent blog right herе! Also your web site loads up fast!

    What web hоst are you the usаge of?

    Can I gеt your affiliate linκ to your hοst?

    I want my ωebsitе loaded uρ аs fast aѕ уourѕ lol

    Ѕtop by mу sіte justpostarticles.com

    BeantwoordenVerwijderen