woensdag 5 september 2012

Wonderlijke gesprekken

van het www
Dat ik tegen dingen praat is niet iets dat mij tot een zonderling maakt, want velen doen dat met mij.
Dank je scoot voor de mooie tocht, of wat hebben we weer heerlijk geslapen samen hè, tegen mijn bed.
Maar de soot heeft het echt nodig. Als ik niet vaak genoeg zijn kunnen prijs, gaat hij bokken. Hij houdt in, dat wil zeggen hij gaat opeens in tempo slak terwijl ik vol gas geef, en staat soms echt vrijwel stil. Hij doet het tijden keurig zoals afgesproken, maar opeens is het of hij met het verkeerde been uit de garage is gestapt.
Vanmorgen op weg naar de groentenboer om de bioboodschappen te halen, had hij er weer totaal geen zin in. In mijn wanhoop begon ik hem, ja het is een hij en hij heet New Old Sparky- Old Sparky is de bijnaam van de elektische stoel-, toe te spreken; hé, je kan het wel, dat weet ik toch, je bent een wondertje voor mij. Samen kunnen wij de wereld aan en we hebben al heel wat samen beleefd. Zelfs dat ongeluk van twee weken terug viel gelukkig voor ons allebei mee, toe maar.
En we kwamen met een heerlijk vaartje zonder gestotter of wat dan ook,  weer thuis. Ik heb NOS klopjes op zijn stuur gegeven en uitvoerig geprezen!

4 opmerkingen:

  1. Hihi, fijn dat het zo werkt! Mijn oma praat altijd tegen haar planten en het moet gezegd worden: ik zie ze nergens zo groot als bij haar!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wij kletsen ook tegen van alles en nog wat. Leuk toch?
    Zeker als het nog werkt ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zoiets heb ik dus met mijn groene autootje... altijd vriendelijk blijven, straks laat ie me nog eens staan :o

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ..en is er dan ergens op NOS-je een plekje te vinden of een geluidje te horen waaraan je merkt dat ie ook blij met jou is?

    BeantwoordenVerwijderen