zaterdag 8 september 2012

Wedstrijd?????

van het www
Hoewel ik probeer er zo min mogelijk naar te kijken of luisteren, komt via krant, nieuws en andere programma's al evengoed veel binnen over de komende verkiezingen.
 Ikzelf wil me niet laten beïnvloeden door kretologie of gezichten, maar ik baseer me liever op de resultaten en het gedrag van partijen onder het vorige kabinet.
Wat constateer ik tot mijn verbazing; het hele politieke circus is nu gereduceerd tot een wedstrijdje; Diederik tegen Emile en Mark en Geert . Daar gaat politiek toch niet over? Het gaat toch om daden en idealen? Niet om slimme praters of leuke koppies, smakelijke anekdotes, gevatte grapjes of (al dan niet gespeelde ) emoties???
DWDD en Maurice de Hond en vrijwel de gehele pers zwepen elkaar op in het benoemen van de winnaar in zetels en maken de zaak daardoor nog zwart-witter.
We zouden moeten stemmen op de meest geloofwaardige partij, met het beste programma en dan nog is het altijd afwachten of er iets van overeind blijft als het op regeren en akkoorden aankomt.
De geloofwaardigheid van dit gebeuren begint bij mij tot ver onder nul te zakken.

8 opmerkingen:

  1. Vind het vooral interessant dat er mensen zijn die nog in groots gebrachte verkiezingsbeloften geloven en hun mening baseren op de uitslagen van nietszeggende debatten, zonder ooit een partijprogramma te hebben gelezen...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik kijk en luister er niet naar. Maar heb toch nog mijn buurvrouw gevraagd voor me te stemmen.Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je zou echt de Lucky tv filmpjes eens moeten bekijken. Het is ontzettend komisch maar eng realistisch!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die zijn inderdaad erg leuk en bijna net echt.....

      Verwijderen
  4. Youp van't Hek vandaag: http://www.nrc.nl/youp/2012/09/08/komijnekaas/

    Deze vond ik ook leuk: http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2664/Nieuws/article/detail/3307976/2012/08/29/De-Speld-Langformeerboete-mogelijk-direct-na-verkiezingen-afgeschaft.dhtml
    En http://www.pvvkieswijzer.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mee eens, mee eens, hartgrondig mee eens

    BeantwoordenVerwijderen
  6. 't Is net carnaval, alleen ontbreken de kostuums. Maar de maskers hebben ze al op.

    BeantwoordenVerwijderen