dinsdag 4 september 2012

Puinhopen

van het www
Naast een garage (voor de scoot.....) bezit ik een klein schuurtje achter de badkamer, dat ik ooit gebruikte als een kweekkasje. Door alle ziek en zeer kwam dat er niet meer van, dus al snel ontaarde het in een pottenbewaarplaats en dus ook van allerlei spullen die je snel een plek wilt geven. Het was dan ook een aardig vol rommelhok toen er brand in mijn huis kwam. De helpers van het eerste uur, die zoveel mogelijk boedel uit de beneden etage van het geblakerde huis wilden redden hebben dus zowel de garage als het kleine schuurtje en later zelfs de tuin benut voor opslag. De tuin is leeg, de garage voor 90 % ( er staan nog enkele items, die ik  nog niet herplaatst heb), maar in het schuurtje, dat ik altijd hokkie noem, stond vrijwel alles nog. Het waren vooral dozen met kerstspullen, kaarsen en vensterbankitems.  Nu heb ik de laatste dagen al een aardige slag geslagen door veel plastic potten te verplaatsen naar de ruimte naast de garage, waar ze niet in de weg liggen, maar vandaag is er pas echt een stevige bres geslagen. Er komt opeens van alles tevoorschijn waarvan ik toch blij ben dat ik het nog heb, zowel als dingen die meteen door naar de kringloop of grijze bak kunnen. Het voelt wel lekker om stukje bij beetje mijn ruimte terug te veroveren. Het gaat met doosjes tegelijk, niet snel maar het begint ruimer te worden. Confronterend en bevrijdend tegelijk.

3 opmerkingen:

  1. flink hoor om dat aan te pakken.Succes.Groet Maamke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Loop je ook tegen de herinnering van de brand aan,nu je al die oude spulletjes in handen hebt?

    BeantwoordenVerwijderen