zondag 2 september 2012

Huize Wapperhand

van het www
Het was zo'n prettig dagje qua temperatuur, een tikkie zon en geen regen, dat ik vandaag allerlei klusjes heb gedaan die al een poosje op mijn lijstje stonden; een tasje met los spul opgeruimd. Het strookje voor het huis ontdaan van de uitgebloeide goudsbloemen en tevens zaad van zowel goudsbloemen als O.I. kers verzameld en tevens twee  maal een handvol harige rupsen naar de grasstrook langs de gracht gebracht, omdat ze duidelijk op zoek waren naar verpop-plekken nu het eten bijna op en hun lijfjes rond-gegeten waren.
Achter weer een doos vol plastic potten verzameld uit het kleine schuurtje.  Een nieuwe ophangplek gemaakt voor mijn kaartenhanger (de oude oogde me te rommelig) en in de gang twee kapstokhaken bevestigd, omdat daar chronisch ophangmogelijkheden tekort zijn.  Tevens de schroevendraaiers maar weer eens uitgesorteerd (op kruiskop en gewoon) want het is ergerlijk als je steeds eerst 6 van die dingen opvist voordat je een goeie hebt.
Ook de administratie en de biobestellingen kwamen aan bod.  En zo stop ik nog even een was in de machine.
Voor het avondeten staat ratatouille met macaroni op het menu, want de flinke voorraad courgette, paprika, aubergine en tomaten mag wel aangesproken worden.
Ik voel me deugdzaam want heb evengoed radio geluisterd, blog en mail bijgewerkt, een kaart postklaar gemaakt en heb nu de Vuelta aanstaan. Een lekker rommeldagje met veel tevredenstellende resultaten.

6 opmerkingen:

  1. Heerlijke ijver. Hier ook veel drukte met de heg en het onkruid. Jeetje wat krijg je het daar heet van. Het voelde als hoogzomer.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hier net zo'n dagje, helaas zonder al te veul zon, maar wel van alles gedaan, lekker gevoel geeft dat,
    groet

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je durft wel,rupsen op je hand. Ik zou dat met een krat gedaan hebben.Geniet van voldaan terugzien vanavond. groeten IZerina

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi en goedgekozen woord: deugdzaam. Tussen alle bedrijven door kon ik ook wat klusjes afstrepen vandaag en constateer het zelfde voldane gevoel. Alleen iets te veel feestjes, die wel gezellig zijn maar waardoor van deugdzame maaltijden bij mij niets terecht komt. Dat wringt een beetje. Jouw maaltje klinkt gezond en smakelijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lekker bezig geweest :-) Moet vast weer een voldaan gevoel geven!

    BeantwoordenVerwijderen