vrijdag 28 september 2012

Hoera het is Herfst!

van het www
Heerlijke herfst, er is al in vele blogs bezongen wat een fijn en inspirerend jaargetij dit is. Ik onderschrijf dat volkomen en met mij heel veel medemensen, De speculaas geurt de winkels uit, pompoenen en appels volop te krijgen, heerlijke aroma's van gevallen blad en paddenstoelen en vochtige aarde overal, de kachel brandt meestal weer, 'savonds gezellige lichtjes aan. Ik ben er blij mee.
Er staat een grote pan pompoen/gele spliterwtensoep te trekken en alleen al de zalige lucht die door het huis te ruiken is, geeft warmte aan hart en lijf.

3 opmerkingen:

  1. Blij mens. Ik zal proberen het een beetje van je over te nemen. ;o(

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Elk jaar getijde heeft zo zijn charme, maar ik ben toch meer van het voorjaar en de zomer. Zoals jij de herfst beschrijft! Ik krijg er bijna zin in.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Als het stil en wat donker herftsweer is,noopt het me tot inkeer.Hier zag ik in 3 wk de bladeren kleuren. Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen