woensdag 12 september 2012

Geheimtaal

van het www
Als ik 's ochtends wakker wordt, staan er vreemde letters op mijn linkerhand. Vrijwel elke dag....
Meestal hoef ik niet lang na te denken wat er geschreven is en door wie. Ik doe het namelijk zelf. 's Avonds overdenk ik altijdl de afgelopen dag en maak een gedachtensprongetje naar de Niet te Vergeten items van de volgende dag. Om te voorkomen dat ik die in de ochtend weer totaal vergeten ben, terwijl er een knagend besef is dat er iets MOEST, en om rustig te slapen in de wetenschap dat mijn Belangrijke Zaken op orde komen, schrijf ik dan in Hoofdletters en in code op mijn hand met onafwasbare stift.
Vanmorgen stond er PASO. Geen stemadvies aan mezelf maar een reminder aan; Plastic Afval buiten zetten, Stemmen en Odin halen. Hetgeen allemaal in een minuutje of twintig uit en thuis te regelen is. Het afval zet ik op het verzamelpunt aan het einde van de steeg, waar ik toch langs rij. Op weg naar de groentenboer, voor mijn Odin bestelling, passeer ik de Schouwburg waar traditiegetrouw het stemburo is gevestigd. Dus om half tien zijn deze belangrijke zaken afgehandeld. Dat geeft een prettig gevoel.
Naast de Pc ligt een Takenlijstboek, waarin ik alles schrijf wat ik perse wil/moet doen, maar dat minder urgent is, en daarin zit ook een plakgeeltje waarop ik de boodschappen schrijf, zodat ik die meteen kan meenemen als ik toch op pad ben. Wat een organiseertalent, hè? Allemaal dingen die helpen om de dagen effectief door te komen met de beschikbare energie. Zo hoef ik nergens te lang over na te denken en het afstrepen is ook hoogst bevredigend.
De stift , die ik op mijn hand gebruik, werkt, en alles blijft bij een normale wasbeurt voldoende zichtbaar, terwijl het  niet zo onafwasbaar is dat tegen de tijd dat de codeletters afgewerkte zaken vertegenwoordigen ze niet vrij makkelijk afgeboend kunnen worden.  Voor mij een perfect systeem dat ik al jaar en dag gebruik.

Mensen ga toch stemmen en voorkom dat enge elementen te veel te zeggen krijgen.


6 opmerkingen:

  1. Oh 'k ga na'm'n werk heus stemmen! Trouwens dat geheimschrift op je hand is denk 'k ideaal,
    groet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo heb ik een onthoudtruuk met ringen. Doe die van links ook aan mijn rechtehand. Dat zit zo vreemd,dat ik steeds herinnerd word aan wat ik wilde doen. Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo schreef ik altijd alles op lijstjes, maar raak die voortdurend kwijt.
    Tegenwoordig zet ik het in de mobiele telefoon, als alarm. Dan gaat er vanzelf iets rinkelen en zie ik oja, ik moet de biebboeken terugbrengen.....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een grappig systeem. Ik zou misschien niet meer weten waar de afkorting of letter voor stond.
    Wist je trouwens dat in België stemplicht bestaat?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. o ja! wij moeten op 12 oktober naar de stembus voor de gemeenteraad en de provincie

      Verwijderen
  5. Mijn zoon doet dat ook,alleen staat het s'morgens meestal ook op zijn gezicht.

    Groetjes Christel

    BeantwoordenVerwijderen