zaterdag 15 september 2012

Familie

Veel directe familie heb ik niet; een Amsterdamse tak van moeders kant waar maar een korte periode contact mee was en van vaders kant is het allemaal in verre graden; nichten en neven van mijn pa en hun nageslacht. Met een enkeling spreek ik nog wel eens, maar echt contact is hier ook ver te zoeken. Eén achternicht uitgezonderd. Zij woont in Friesland, is bibliothecaresse, houdt van katten en denkt vrij. Dat geeft sneller een klik dan  met de gereformeerde takken. Zij is ook nog eens druk met familiehistorie, wat zich  uit in een aantal geschriften van haar hand over onze gezamenlijke  voorouders. Omdat ik niets meer kan vragen (ouders en alles daarvoor dood) is het aardig over die kant van de familie toch eens wat te weten te komen. Mijn oma en haar opa waren broer en zus en we hebben die beiden goed gekend. Nu heeft ze een boekje het licht doen zien over een tante van haar, die een nicht van mijn  vader was. Ook haar heb ik gekend. De dame is dik in de negentig geworden en had een roerig leven onder andere als wijkverpleegster. Mooie verhalen. Ik herinner mij haar als een stoere vrouw die op een brommer met een leren jas, de boerderijen afging om verwaarloosde oude boeren af te schrobben. Er was natuurlijk veel meer en dat kom ik nu te weten. Dank S.!!

Update van het vloerenfront;
de verzekering heeft slechts een bemiddelende rol gespeeld, het verhaal is voor hen uit. Ik heb de rekeningen betaald uit de verzekeringssom die aan mij was uitgekeerd. De aannemer is foetsie, ws ergens in loondienst gegaan en gestopt als bedrijf (de crisis). Onbereikbaar op de mail en via de telefoon.
Ik trek dus aan het kortste eind. Zal komende week een buurman die veel verbouwingen doet en goed ook) eens lief aankijken of hij een oplossing kan bieden tegen een schappelijk prijsje.
Schade aan mijn vloer valt weg onder meubels (een hoekbank), dus dat moet dan maar.

4 opmerkingen:

  1. Verhalen over het verleden zijn zo wie zo al boeiend. Zeker,als je de personen gekend hebt. En wat een financiele pech met je vloer!Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hartstikke vervelend Vlas! Als de buurman schappelijk wil zijn, misschien kun jij op de één of andere manier iets voor hem doen ?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Of de buurvrouw daar dan blij mee is..... Haha.
      Nee, ik sta al op goede voet en pak veel pakjes voor ze aan.

      Verwijderen