zondag 26 augustus 2012

Zondagmorgen

van het www
Het is bijna een ritueel; Vroege Vogels en OVT luisteren op radio 1. In het komende seizoen om half elf gevolgd door VPRO tv met Vrije Geluiden en Boeken.
Ondertussen doe ik wat rustige klusjes; de Odin bestelling,  eventuele administratie. De pc downloads een beetje opruimen, het mobieltje opladen en  mijn handtas opruimen. Ook eventueel het te lezen stapeltje nakijken en tussendoor lekkere thee, een smoothie en wat lekkers bij de thee.
's Zomers bij goed weer, wil ik ook nog wel eens naar de kofferbakmarkt gaan en onderweg bloemen plukken.
De middag is geregeld deels of geheel gewijd aan sport en lezen. Soms doe ik wat knutselwerk (een kaart maken of een pakje alvast inpakken voor een verjaardag ofzo) en ik overdenk altijd  de afgelopen week en de komende. Vooral alle fijne dingen die misschien op de agenda komen te staan en meteen even kijken naar de verplichtingen die er zijn.
Het is een prettige manier om  steeds een periode af te ronden en een nieuwe aan te snijden. Door de kleine administratie- en opruimklusjes hou ik overzicht en dat geeft rust.
Ach, het is geen ramp als de zondag anders verloopt, maar deze vaste invulling voelt heel comfortabel. 



4 opmerkingen:

  1. Dat klinkt heerlijk relaxed. Buiten is er momenteel niet veel te beleven. De kippetjes staan al uren onder de bakfiets te schuilen en de vijver is inmiddels overvol. ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En dan vanavond de laatste Zomergast Adriaan van Dis. Zit jij je daar ook al op te verheugen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jazeker, al kan Adriaan me ook wel eens irriteren met zijn maniertjes, maar dat hangt van zijn stemming af. Als hij zich durft blootgeven is hij een interessant en aimabel mens.
      Jij kan het op de hollandse tv direct bekijken!

      Verwijderen
  3. Heb alleen het tweede deel kunnen zien van Zomergasten. Vond het zeer interessant maar ben dan ook een groot fan van deze man die het hart op de juiste plek heeft en prachtig schrijft bovendien. Lees vast morgen jouw recensie op je blog, ben benieuwd wat jij er van vond.

    BeantwoordenVerwijderen