maandag 13 augustus 2012

Zomerse dingen en reakties

Er ligt alweer zo'n lekker dagje voor me. Zon, tuin en je ziet maar...
Ik ben de schade van vorige jaren meteen ook aan het inhalen, die jaren van slecht weer, brand, puinhopen ruimen, een  gebroken been en dreiging van operaties en mogelijk uitgezaaid zijn. Ja, ik merk  hoe de rust in mijzelf weerkeert en dat mijn lijf er ook meer zin in heeft. Geen oren, kuchen of overmatige spier- en/ of gewrichtsellende. Een status die ik wel zou willen vasthouden voor lang, maar dat heb ik niet helemaal voor het zeggen. Voorlopig is het een zalige zomertijd nog.

In een paar blogs las ik over reageren op andere blogs. Ik mag me gelukkig prijzen dat ik vrijwel alleen maar bemoedigende en meelevende leuke reageerders heb die me steeds een veer in het daarvoor niet bestemde gat steken. Ik word er wel eens verlegen van, want zo bijzonder ben ik niet, alleen maar iemand die probeert het leven fijn te maken.
Zelf reageer ik onregelmatig en op de een meer dan de ander. Alle blogs in de zijlijn lees ik, maar soms spreekt het me minder aan, of spreekt het genoeg voor zichzelf of is al door anderen gezegd wat ik had willen zeggen. Soms volg ik iemand een poosje intenser, omdat het me zo aanspreekt. Bijvoorbeeld het Blog van Klaas, de man van de pas overleden Bibian. Dat is zo rauw en eerlijk en tevens zo goed verwoord, dat ik meestal kippenvel heb na het lezen. Wat leef ik mee met dat gezin.
Ook de nieuwe blogs kunnen soms opeens zo aanslaan bij mij, zoals -10.000, die eerlijk schrijft over haar schulden en het bewustwordingsproces dat ze doormaakt en de wil om het anders te gaan doen.  Soms gaat een blogster door een moeilijke tijd en dan lees en reageer je intenser en soms inspireert iemand me heel erg.
Het is nemen en geven, op elk blog steeds reageren gaat niet, dat is teveel, maar als ik reageer dan doe ik het uit mijn hart. Ik ben blij met alle reakties die ik zelf krijg en beschouw bloggen nog steeds als een fijne wereld waar ik in en uit kan stappen zoals het uitkomt.

10 opmerkingen:

  1. Haha, je tobt wat af met al die veren.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is echt super dat het zo goed met je gaat, maar ook dat je daar dan weer van geniet!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo is het. Om op elk blog te reageren is ook geen doen, dat kost wel erg veel tijd/energie. Fijn dat het allemaal zo lekker loopt met je. Enne, ik zou die veren gewoon in een van je nieuwe vaasjes zetten, dat kriebelt wat minder :))
    (Ik vind de plaatjes bij je logs altijd zo leuk)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik weet het. Soms vergt alleen al het lezen een paar uur. Ongemerkt worden het steeds meer blogs. Via via hoor je weer van een andere en dan neem je daar weer een kijkje.
    Het blog van -10.000 vind ik zelf ook een mooie. Wij zullen haar allemaal steunen in haar weg naar een schuldenvrij leven.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Fijn dat het goed met je gaat, houden zo! Ik reageer ook bij vlagen, en vaak ben ik wel van plan om ergens op te reageren, maar soms kan ik de juiste woorden even niet vinden en reageer dan liever (nog) niet, en soms is inderdaad alles al gezegd of nodigen blogjes wel uit tot lezen, maar minder tot reageren. Ik denk (hoop) ook niet dat er bloggers zijn die daar een score van bijhouden. Het zou ook geen doen zijn om overal op te reageren.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik lees inmiddels zo veel blogs dat ik een dagtaak zou hebben om overal op te reageren. Dat gaat dus niet. Maar ik vind het zelf ook prima als mensen bij mij meelezen en geen reactie achterlaten. Het hangt ook van het onderwerp af waar mensen op reageren. Ik vind het allemaal wel best. Ik schrijf gewoon omdat ik dat leuk vind en ben best trots op al mijn volgers.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat heerlijk,dat die zorgen nu met hun schaduw uit je systeem zijn verdwenen. Geniet er van.En bloggen...de één heeft er meer tijd en energie voor dan de ander. Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Allereerst wat heerlijk dat je vandaag zo hebt kunnen genieten.
    Wat je schrijft over reageren is herkenbaar.
    Tuurlijk, altijd leuk als iemand reageert op wat je schrijft, maar als je overal een reactie bij moet zetten dan kost dat erg veel tijd en wat jij zegt is ook waar, soms staan er tussen de reacties als lang en breed wat je zelf ook weer zou typen.
    Groetjes uit de casa!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Tja, 'k heb er weinig aan toe te voegen. Wel fijn dat je zelf inmiddels weer de rust hebt gevonden en dat het jou allemaal weer wat 'makkelijker' afgaat.
    groet

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Fijn dat het zo goed met je gaat en dat je geniet.

    Ik lees zoveel mogelijk blogs, maar heb ook niet altijd de tijd om te reageren.
    Maar dat neemt niet weg dat ik van alle blogs geniet en het erg leuk vind om mensen te volgen.

    Geniet nog van het mooie weer deze wek.

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen