woensdag 15 augustus 2012

Vroeg en geen vogels

Gister werd het wel erg heet, of liever gezegd, benauwd. Helaas kwam hier geen onweer de lucht opfrissen zodat ik vrees voor herhaling.
Daarom vanmorgen heel bijtijds de scoot beklommen en een heerlijke rit gemaakt in de ochtendkoelte. Via Huisduinen, de duinen en ons plaatselijke bos Donkere Duinen (deze scoot lacht om mulle zandpaden en ongelijke weggetjes, wat een stuk wereld krijg je dan weer terug!) op Nieuw Den Helder een pakje bij een bijna -jarige bezorgd, omdat ik niet weet hoe het morgen loopt, als de verjaardag echt een feit is. Dat er niemand thuis was, had ik wel ingecalculeerd, gezien de vakantie en het mooie weer. Maar ze zal het pakje wel vinden in de brievenbus.
Heerlijk terug getuft en in de stad mijn bioboodschappen opgehaald.Zalige, donkerrode en o zo geurige biologische aardbeitjes en druiven. Ja dat het echt herfst wordt zag ik aan de bloeiende heide, bomen die al veel blad laten vallen, vergeelde en in zaad staande planten. Zwijgende vogels, spinnenwebben , en rijpende (maar zure) bramen en rozenbottels. De herfst is eigenlijk nog meer mijn seizoen dan het voorjaar, terwijl de zomer meestal niet mijn favoriet is. Met mijn lichte huid en vreemde inwendige thermostaat wel logisch, natuurlijk. Maar dit jaar is de zomer maar net begonnen voor mijn gevoel. Enfin als het een lange, warme herfst wordt, is er nog heel wat te genieten. En dat is een beetje mijn vak geworden; het leven met teugjes proeven en op de tong laten ronddansen.

6 opmerkingen:

  1. De komende dagen schijnt het zeer warm te worden. Verstandig om dan vroeg de hort op te gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hier, in Limburg hebben wij wel onweer gehad. En komend weekend wordt het hier 36 graden. pfff dat wordt puffen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bramen nog zuur? Gek dat het zo veel verschil is op relatief weinig afstand, hier verschrompelen ze al aan de takken. Geniet van je mooie tochten, fijn dat je schoot zo bevalt!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Vind je het gek dat je altijd positieve reacties krijgt!Pure poezie.

    BeantwoordenVerwijderen