vrijdag 3 augustus 2012

Tegenstelling

van het www
Vannacht en vanmorgen kwam het water met bakken naar beneden. Mijn platte dak kon het amper verwerken en stond in de zwembadstand. Geen lekkages gelukkig. Met de fijne invalhulp de tent met bezemen gekeerd (zij vooral, natuurlijk) en daarna was de zon er, stralend en uitnodigend. Dus lekker met de scoot de stad in en via Nieuw Den Helder naar de grote vrijdagse kofferbakmarkt. Groot en druk en zat te koop, maar ik kocht niets.
Besloot naar een goede Turkse winkel te gaan op de terugweg, maar ging eerst even aan bij vroegere buurtjes die daar wonen. Gezellig. De turk is daar prima gesorteerd en vriendelijk van prijs, dus scoorde ik een zak paprika's, een pot paprikapulp, een tube harissa, champignonsojasaus en drie verschillende soorten dhal (een soort spliterwten.  Thuis was ik aardig afgepeigerd en heb een beetje in een luie houding gehangen met een stapel lektuur. Van de week maakte ik spaghetti bolognese, maar met een te ruime hand, van de rest met verse groenten en kruiden en een blik tomaten tot een zalig soepje omgetoverd, dus een makkelijk maaltje.
Ondanks de moeheid kijk ik weer op een fijne dag terug. Het leven is lief voor mij, echt wel.

6 opmerkingen:

  1. Dat klinkt goed,vandaag. En er ook nog sport,als je wilt. Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Perfecte foto voor Melody's opdracht van vandaag. Ik kon geen goed plaatje bedenken bij de tegenstelling voordeel zomer/ nadeel zomer. Jij kunt zo meedoen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. En jij bent lief voor het leven. Echt wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat word ik toch altijd blij van jouw logjes!
    Dank je wel daarvoor
    liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jij kunt ook wel genieten!
    Ik maak ook meestal soep van een restant pasta, heerlijke soepjes worden dat altijd.
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  6. "het leven is lief voor mij"
    Jij bent ook lief voor het leven...

    Ik ben toevallig gisteren naar de Turkse delicatesse geweest in de buurt. Heerlijke dingetjes gehaald voor een avondje kletsen met een vriendin. Was ook erg lekker!! :-)

    BeantwoordenVerwijderen