zaterdag 18 augustus 2012

Plat

Sinds een jaar of 7 ben ik een platte vrouw. Allebei mijn Boobs eraf en hoewel ik leukerdjes had, was het op dat moment alleen maar een opluchting dat ze de afvalbak ingingen, want daarin zat het Grote Kwaad.
zoiets dus, (van het www)
 Toch mis ik ze geen moment, dat klinkt stoer, maar het is echt zo. Ik voel me exact hetzelfde als met, alleen is het lichter, makkelijker en veiliger zonder. Ik heb nooit een herstelopeeratie overwogen en ook losse fake-borsten is niet mijn ding, dus nooit aan begonnen ook. Ik heb mezelf meteen zo kunnen accepteren. Soms vraagt een outfit een sjaaltje om het niet te laten opvallen, maar veel kan me dat niet schelen. Ik merk dat het bij anderen ook niet echt opvalt, want er zijn genoeg vrouwen die ook geen bossen hout,  maar lucifertjes voor de deur hebben. Ik vind het ook niet belangrijk en ik voel me niet minder vrouw ofzo.  Doordat beiden weg zijn, is de symmetrie er weer en nu met het warme weer; geen gedoe met bh's of gezweet onder de cups.  Zo ben ik nu en dat is goed, heel goed zelfs. Al betrap ik me toch nog wel dat ik bij  lingeriereclames, denk; wat een mooi setje! om dan opeens te bedenken, o, nee, ik heb ze niet meer, dus niet nodig. Ik moet dan altijd om mezelf grijnzen.

13 opmerkingen:

  1. Je kunt jezelf natuurlijk wel verwennen met een hele mooie slip.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. waarvan je dan denkt: jullie moesten eens weten wat ik hieronder aan heb.. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik mis mijn rechter kantje en loop inderdaad ook vaker zonder nepper als met.Overhet algemeen kan ik er goed mee omgaan maar soms denk weleens ik wil ook dat leuke shirt.Maar als je nog 1tje hebt staat dat vaak voor geen meter maar het zei zo dankzij de prullebak ben ik er nog

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een goede vriendin had een zeer grote cupmaat en moest 10 jaar geleden een borst laten amputeren. Dat had een ongelooflijke impact. Ze ging er zelfs scheef van lopen. Uiteindelijk ging het ook fout met de andere borst. Nu is ze in ieder geval weer in balans. Ze heeft er ook vrede mee.
    Ik hoop dat die van mij nog even mogen blijven. ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gelijk heb je Marja want het is en blijft het siert van een vrouw of je nu veel of weining hebt eigenlijk wil niemand zonder.
    Maar als je wilt over leven kun je best zonder.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. De foto is wel behoorlijk confronterend maar dat zal mede komen door het enorme (verse?) litteken. Niet dat ik het erg vind om naar die foto te kijken hoor. Goed juist dat je het plaatst. We zijn natuurlijk ook allemaal als platte meisjes ter wereld gekomen, dus kan ik me wel voorstellen dat het snel went. En als je dan ook nog de voordelen kunt zien en kan grijnzen om het feit dat je dat soms bijna vergeet dan ben je een mens naar mijn hart.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Geweldig stukje,Dat je dit zo opschrijf.Hehe.Al dat "status "ontlenen aan gezwabber met een gleufje"Wat een gave ben je ook voor de mens/vrouwsheid .Thanks Groet Maamke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik zat eens een keer in de sauna. De anderen waar ik mee was gingen naar een hetere sauna. Ik raakte aan de praat met een mevrouw en het was heel gezellig. Toen kwamen de anderen ook dezelfde sauna in en ging de mevrouw een koelere plek zoeken. De anderen met wie ik was begonnen meteen over de borsten die kennelijk bij de mevrouw verwijderd waren. Ik heb helemaal niet gezien, het ging me om het gezellige praatje met die mevrouw.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Vlasleeuwenbekje, ik bewonder je dat je zo 'open' over je borstamputaties spreekt en schrijft. Een vrouw is inderdaad veel meer of een paar mooie borsten....

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat ga jij daar ontzettend goed mee om, bewondering voor! Ik ben zeer aan mijn borsten gehecht, maar heb ook altijd geroepen dat het leven door zou gaan als ik ze onverhoopt zou moeten kwijtraken, liever dat dan erger. Borstkanker zit bij mij in de familie (mijn moeder en mijn zus), dus ik denk daar best wel eens over na. Je bent een lichtend voorbeeld, dank je wel!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Helemaal eens met Emie, wat een mooie houding heb jij, en goed dat je erover schrijft, voor mensen die hetzelfde, maar juist ook mensen die het nooit hebben meegemaakt (als jonkie ken ik -nog- niemand die een amputatie heeft gehad).

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heldin! Om daar zo open en bloot over te bloggen! Bijzonder zo'n nuchtere constatering en acceptatie, maar tegelijk is het zo gewoon wie je bent. Ik hoop ooit ook zo in het leven te staan, dat lijkt me zo rustgevend!

    BeantwoordenVerwijderen