zaterdag 25 augustus 2012

Pareltje

van het www
Soms komen onverwacht nieuwe mensen op je pad. Om dat ik al heel lang in mijn huis woon (dertig jaar) ken ik vrijwel alle mensen op de gracht en daarnaast iedereen die regelmatig langsloopt o0m de hond uit te laten of gewoon op weg naar stad of weer naar huis. Sommigen ken je niet met naam en toenaam maar wel van gezicht en groeten en soms een praatje. Enkelen worden daarbij steeds meer bevriend, bij anderen blijft het wat het is.

Sinds een aantal weken loopt hier een mooie vrouw langs, vaak samen met een jongeman die hier al langer in de buurt woont, hem noem ik de skateboarder en haar noemde ik voor mijzelf Dewi, omdat ze duidelijk Indiaas bloed heeft.  Beiden groet ik en zij werd steeds uitbundiger. Van de week liep ik even naar het huis van de buren om wat in de bus te gooien toen zij er net aankwam lopen en onvermijdelijk raakten we in gesprek, in het engels, want zij blijkt brits. Zij heeft een edelsteennaaam die ik maar voorlopig als Pearl zal aanduiden en haar vriend die frans/nederlands is heeft een spaans klinkende  naam die ik als Julio zal aanduiden. Zij woont hier nog maar kort in bij haar vriend, nadat ze hem een jaar gelden in een trein tegenkwam. Ze is lerares en heeft voorlopig een baan gevonden op een Internationale school. Beiden zijn dertigers en hij heeft een zoontje van 4 uit een eerdere relatie, dat regelmatig bij hem logeert. Ze is nu al twee maal even binnen geweest en duidelijk erg blij wat nederlandse mensen te leren kennen en voor mij is het leuk mijn engels weer wat op te poetsen en te horen over haar belevenissen.
Zomaar, omdat je er voor open staat. Welkom Pearl en Julio!

4 opmerkingen: