maandag 20 augustus 2012

Muziek en terug naar normaal.

Moss van het wwww
De derde dag van Lowlands was mooi met Moss ( een vaderlandse band en die kan het goed opnemen tegen vele buitenlandse soortgelijken en komt er voor mij dan als top uit). Zelfs de prima Maccabees vond ik persoonlijk minder. Leuk blijven de Heidenroosjes, met hun opruiende voorman en lekkere stevige rock. Kyteman is in de huidige vorm minder aan mij besteed; te bombastisch, alsof ik naar Wagner zit te luisteren. Op internet was verder vrnl herhaling van andere optredens te zien, waardoor ik toch naar Zomergasten kon gaan kijken.
De gast; Ben Verwaaijen, is een grote speler op het bedrijfsfront, een rabiaat VVD-er en het schijnt dat Mark Rutte hem als mentor heeft. Een zeer zeker enthousiast en gedreven mens, al zijn de meeste van zijn standpunten mij vreemd. Het meest interessante fragment was voor mij een toespraak van Steve Jobs, die vooral erop aandringt je eigen weg te kiezen, vooral niet te luisteren naar wat je voorgekauwd wordt en nieuwsgierig te blijven. Dat was mooi. Verwaaijen zelf was me veel overtuigd van zijn  gelijk en principes, ik krijg niet de indruk dat die erg openstaat verder  als hij het niet als aanvullende kennis op zijn eigen gebied beschouwt. Ik haakte wat vroeger dan anders af, want de warmte, ondanks de invallende koelte en wat onweer, had mij zo slaperig gemaakt, dat ik het niet meer opnam.
Gelukkig zijn de temperaturen weer genormaliseerd, al hangt de warmte in huis nog wel rond. Terug naar een normaler leven, met meer buiten zijn, tuinwerk, tochtjes en normaler eetpatronen.
Helemaal goed, dus!!

5 opmerkingen:

  1. Na 2 dagen helemaal niets doen moet hier ook het nodige gebeuren buiten. Manlief is aan het maaien en ik ga wieden in de schaduw. Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Waar woon jij dat het alweer koeler is??? Hier is het nog steeds tropisch warm… (Achterhoek)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Aan de kust, Den Helder om precies te zijn. Het is nu 13.30 18 graden. Het heeft zijn voordelen hier!!!!

      Verwijderen
  3. Goh lekker zeg dat het bij jullie zo afgekoeld is!!
    Ik zit ook in de Achterhoek dus warm, warm, warm.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik hoorde vanochtend een vriendin over zomergasten en was benieuwd naar jouw mening. Groeten Izerin

    BeantwoordenVerwijderen