donderdag 16 augustus 2012

Meedeinen


Dat ik het leven zeer waardeer is iets wat ik niet hoef uit te leggen. Hoe ik er zoveel mogelijk van maak? Nou bijvoorbeeld door niet tegen de stroom in te roeien als het niet echt nodig is. Go with the flow. Beschouw elke reis als een ontdekkingstocht en alles als een reis. De bestemming is onbekend en eigenlijk  niet zo interessant  ook, de reis zelf is het beleven meer dan waard.
van het www
Op het moment is het zelfs in Den Helder, met zijn zeeklimaat en wind, wat aan de warme kant voor mij. Ik benut de koele ochtend om de noodzakelijke dingen te doen en de rest van de dag zoek ik de koelste plek- in huis is het koeler dan buiten- en neem mijn rust. Zo werkt de wet van behoud van energie het beste voor mij en ik kan van een potje lezen naast de ventilator ook heftig genieten, hoor. Als je maar niet steeds denkt aan wat ook had gekund indien... of ik had liever....., had ik maar...... Wel, nee, het is NU en Nu is het moment om plezierig te leven.  Wanneer het weer koeler wordt , dan pas ik mezelf en mijn  aktiviteiten daar op af, dat is ook prima; zelfs met plensregens kan ik me verkneuteren over het gezellige geluid op het dak en de geuren die opeens loskomen.  Wind? Alles weer schoongeblazen en de bladeren van de bomen komen vanzelf op een hoop. Helicoptertjes van esdoornzaden dwarrelen dan en de spinnenwebben worden vanzelf uit de weg geruimd. Ach, het is de bril die je opzet, die maakt dat er altijd kleur aan je leven is. Ik vind het leven te kostbaar om het te laten verpesten door wat dan ook. Ergernissen zet ik snel opzij en bedenk oplossingen waar het kan om het zo vlug mogelijk uit mijn systeem te krijgen.
van het www
Dit weekend begint de Vuelta, oftewel de Ronde van Spanje, dat via Eurosport te bekijken valt. En dat droge Spaanse landschap is zo indrukwekkend, dat kijken alleen daarom al een plezier is. Tevens barst dit weekend Lowlands los, dat via diverse media w.o. YouTube te volgen is. Krijg ik zomaar kado allemaal!!!

5 opmerkingen:

  1. Go with the flow is hier inmiddels ook al jaren een streven. Het lukt steeds beter. ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik hang ook elke ochtend zelf de slingers op voor het feestje dat leven heet!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. En dan zie ik dat je foto's van het www hebt geplukt, maar lieve vlasleeuwenbekje, wij hebben hier zulke mooie plekjes in Den Helder :-)
    neem maar eens een kijkje op mijn blog, ik ben de laatste tijd aan het plekjes vereeuwigen die ik tegenkom op mijn wandelingen door Den Helder/Huisduinen
    www.bibje.blogspot.com
    tot ziens :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Bibje,
      Kende je blog nog niet, maar nu dus wel. Als je terug bladert in mijn blog zie je dat ik ook veel zelfgemaakte foto's van Den Helder en huis en tuin heb geplaatst. Jij maakt ook mooie foto's en ik herken ze meteen.
      Tot leesz.

      Verwijderen
  4. Dit had ik graag als lespakket op de scholen gezien.Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen