zondag 19 augustus 2012

Lowlands paradise

Wat een prachtige muziek mocht ik al horen en zien op Lowlands dit jaar.
Go back to the Zoo was enthousiast en prettig. Ed Sheenan verrassend , en Patrick Watson is een hoogtepunt elke keer dat ik hem zie. Ben Howard heel indrukwekkend en Feist idem.  Er zijn zoveel kwaliteitsbands dat ik blij ben dat op 3voor12 (VPRO) en Youtube het meeste nog een tijdje te zien blijft. Dan kun je het per optreden bekijken en verzuipt het niet in de overstelpende hoeveelheid mooie muziek.
De Black Keys maakten op mij wat minder indruk, volgens de recensies die ik las, was het een wat routineus optreden en dat was ook mijn indruk.
Dag twee bracht na de ontdekking James Vincent McMorrow- wat een stem!!!- de vermuziekte poëzie van Spinvis, die mooi blijft, maar je moet er eigenlijk wel de teksten bij hebben om volledig op waarde te kunnen schatten. De stevige herrie van de Eagles of Deadmetal was heel lekker en de Zuid-Amerikaanse lol van La Pegatina (ze voerden zelfs Er staat een paard in de gang.... uit) paste natuurlijk prima bij de tropische temperaturen. Blaudzun is dan weer een ander hoogstandje, aan mij zeer besteed! Feist is ook een klasbak, rillingen op de rug.   The Kik blijft een leuk bandje met Beatleachtige lol en Ane Brun (uitgedost als wit wief)  is een eigen categorie, mooi mooi. Triggerfinger was vanzelfsprekend uit de kunst, al was de als vanouds strak geklede Ruben een poosje uitgeteld door de warmte, waarna hij jasje en das aan de kant gooide en in opengeknoopt overhemd verder ging, de drummer ging als Animal van the Muppets te keer om deze pauze op te vullen, en toen ging ik innig tevreden slapen.
Vandaag staan nog meer mooie dingen op het programma.  Zou er nu iemand het voorbeeld van Flea (Red Hot Chili Peppers) volgen die op Woodstock in 1994 alleen gekleed in basgitaar speelde?  Ik zou het toejuichen!!!!!

7 opmerkingen:

  1. Wauw wat klinkt dat allemaal geweldig! Ik had er zo graag bij willen zijn :D Veel plezier nog en geniet er van!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Maar ik geloof dat je het via tv volgt... :P alsnog geniet er van!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Flea zag ik onlangs nog in het Gofferpark (toen was het ook erg warm), maar doe mij dan maar de aangeklede versie; hij springt zo enthousiast dat ik daar opeens allerlei waanbeelden van krijg als zijn "bas" daar niet voor zou hangen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Volgens mij had Flea nog wel een sok om z'n leuter hoor ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee, joh, die sokkenact was heel lang geleden, dit is van 1994 en hij doet het wel vaker, echt zonder sok, waar dan ook.......

      Verwijderen
    2. Zelfverzekerde jongen die Flea.

      Verwijderen