dinsdag 28 augustus 2012

Gilletjes

van het www en blijf daar ook maar.....
Als mijn hulp er is, klinken steeds vaker gilletjes; spinnen!!!
Dan snel ik weer toe met een papiertje en glas of ander hulpmateriaal om de engerd naar buiten te verhuizen.
Gelukkig ben ik aardig over mijn eigen fobie heen en kan ik adequaat handelen zonder zelf in een stuip te raken. Oké, van die hele grote grondspinnen ben ik ook niet gecharmeerd, maar wie wel?
In de tuin is ook duidelijk de herfst ingetreden. De tomaatjes rijpen snel en zijn heerlijk, overal hangen mooie spinnenwebben en ligt er blad en de geur is ook al echt herfst. Eerstdaags hoog tijd voor een paddenstoelentochtje.
Vandaag was de laatste braderie van deze zomer en zijn de lagere school kinderen al weer van de straat, volgende week ook het voortgezet onderwijs en dan keert de ruist grotendeels terug. Heerlijk vind ik het.
Najaar is voor mij het ideale seizoen, een mengeling van (niet te hete) dagen met zon en af en toe een lekkere storm met regen om binnen te zitten en veel mist en nevel en stille dagen.
Hoera, ik voel me weer zo thuis!

7 opmerkingen:

  1. Hmm, hier laatst ook een spin zo groot als een mandarijn op de muur. Ik pak dan altijd snel een bakje of potje, zet dat er overheen, schuif een stuk papier of karton er onder en draag zo de spin naar buiten. Maar vorig jaar viel er eentje op mijn hoofd vanaf het plafond (ook zo'n grote) en toen gaf ik dus ook een gil. Brrr.
    De temperatuur is nu heerlijk buiten en de herfstgeur zit ook al in de lucht. Veel plezier.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben ook niet bang van spinnen, ben een aantal jaren geleden in Costa Rica geweest... Daar wonen de vogelspinnen, lekker daar blijven. Hier in de tuin zitten ook heel veel kleinere spinnen, maar ik blijf het een vies gevoel vinden als je nietsvermoedend door een web loopt, brrr.... Lekker dat je je zo thuis voelt. Geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik zet ze ook altijd netjes buiten. Ik pak een nat vaatdoekje dan kan ik zelf sneller handelen en ze ontsnappen dan niet zo snel. Tenminste als het mij lukt ze te vangen want ik heb hier vier zeer goede vangers (poezen en een hond) en ik moet dan proberen de eerste te zijn. Ik vind ze niet zo eng. Behalve als ik wakker wordt en er zit er 20 cm van mij zo'n grote knoeperd op het behang. Ik was nog nooit zo snel op de overloop als toen :-) Dat is dan meer een schrikreactie dan dat ik er bang voor ben :-)
    Ik moet altijd mijn doucheraam niet vergeten te sluiten als ik ga slapen, want anders komen ze vaak binnen, samen met allerlei soorten slakken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hier zat vandeweek een hele dikke spin boven de bank; 1 van de pubers is net zolang buiten in de tuin gebleven tot er iemand thuis was. Die spin was vast een teken dat de herfst er aan komt, jammer!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ben hier thuis de enige die spinnen zonder kriebels naar buiten zet... en over de herfst... Heeeerlijk gewoon!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat herfstige,wat jij beschrijft ervaar ik al in de vroege ochtend.Groetjes Izerina

    BeantwoordenVerwijderen